Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

23 green and high-tech industrial zones to set up in Ho Chi Minh City

Ho Chi Minh City plans to have 23 green and high-tech export processing zones (EPZs) and industrial zones (IZs) in an area of roughly 6,000 hectares by 2020.

The city’s EPZs and IZs will attract some US$6-8 billion of investment capital during 2016-2025.
The city now has 17 EPZs and IZs in operation with a total area of more than 2,570 hectares.
Nguyen Hoang Nang, Head of Ho Chi Minh City Export Processing and Industrial Zone Authority (Hepza), said that the city would transfer existing zones into green, clean and hi-tech ones by 2025 and developing new hi-tech zones for part-supplying industries.
Priority would be given to investments of existing investors into hi-tech development, 4.0 industry technologies and part-supplying industry which would generate high added value.
Despite rapid development since 1991 when the first EPZ – Tân Thuận – was founded, the planning of EPZs and IZs in Ho Chi Minh City has not been clarified without the establishment of the linkage and value chain among zones.
Tan Thuan is the first export processing zone in Ho Chi Minh City.
Tan Thuan is the first export processing zone in Ho Chi Minh City.
Expert Nguyen Van Kich said that Ho Chi Minh City used to lead the country in developing EPZs and IZs in a long time but now was losing its crown. He took the southern city of Binh Duong as an example. Binh Duong started developing EPZs and IZs later than Ho Chi Minh City but now it has 36 zones with a total area of more than 10,200 hectares.
In addition, most projects in Ho Chi Minh City’s EPZs and IZs were of small scale and few, just about 10 per cent, had advanced technologies.
EPZs and IZs in the southern city had not also established a close linkage between firms and part-supplying industry.
In addition, the infrastructure, especially the transport and water supply and drainage systems, were heavily overloaded.
All these problems required EPZs and IZs in Ho Chi Minh City to renovate their strategies to keep and attract investors.
Experts said that EPZs and IZs needed to enhance linkage with others in the city as well as with other zones in the southern region.
Duong Minh Tam, Hepza’s Deputy Head, said that besides attracting foreign direct investments, EPZs and IZs needed to have mechanisms to encourage investments of domestic companies in part-supplying industry.
While the city’s empty land was exhausting, it was critical to improve the efficiency of land use to lower land leases, Tam said.
Besides, experts said that to attract large-scale and hi-tech investments, the city needed to prepare the human resources with knowledge and skills meeting investors’ demand.
The city also needed to hasten the administrative reform, improving the transport infrastructure system and logistics services.
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ