Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Actual FDI in Vietnam down 2.4% to US$17.2 billion in Jan-Nov

FDI commitments in the January–November period fell nearly 17% year-on-year to US$26.4 billion.

Disbursement of foreign direct investment (FDI) projects in Vietnam totaled US$17.2 billion in the first eleven months of this year, representing a decline of 2.4% year-on-year, a report of the Foreign Investment Agency (FIA) under the Ministry of Planning and Investment has shown.

 FDI commitments in the January – November period fell nearly 17% year-on-year to US$26.4 billion.

Meanwhile, FDI commitments in the January – November period fell nearly 17% year-on-year to US$26.4 billion. 

Year to November 20, 2,313 new projects have been approved with total registered capital of US$13.6 billion, down 33.5% in the number of projects and 7.6% in capital year-on-year, while 1,051 existing projects have been injected an additional US$6.3 billion, up 7.8% in capital. 

According to the report, injections of US$1.38 billion in the Long Son Petrochemical Complex project in Ba Ria – Vung Tau province and US$774 million in the West Lake Urban project in Hanoi have directly contributed to a rise in capital addition.

During this period, 5,812 projects had nearly US$6.5 billion in capital contributed by foreign investors, down 41.8% in value year-on-year.

Investors have poured money into 18 fields and sectors, in which manufacturing and processing led the pack with investment capital of over US$12.7 billion, accounting for 48.1% of total registered capital. Electricity production and supply came second with US$4.94 billion, followed by real estate with US$3.8 billion, and wholesale and retail with US$1.5 billion.

The report added that out of 111 countries and territories investing in Vietnam in the first eleven months of 2020, Singapore took the lead with US$8.07 billion, or 30.5% of the total, followed by South Korea with US$3.7 billion, and China with US$2.4 billion.

In terms of fresh projects, South Korea took the top spot with 573 projects, while China and Japan claimed the second and third positions with 311 and 251 projects, respectively.

Besides the US$4-billion LNG plant project financed by a Singaporean investor, some other big-ticket projects in January-November include a tire manufacturing plant worth US$300 million by a Chinese investor in Tay Ninh province; an additional injection of US$138 million into a Chinese-invested radial tire production facility; an addition of US$75.2 million to Japan's Sews-components Vietnam manufacturing plant for electronic and auto parts; and Hong Kong's Ce Link Vietnam 2 plant worth US$49.8 million in Bac Giang for electronic parts and products. 

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ