Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

ASEAN governments to promote development of women-owned SMEs

The development of e-commerce and digital logistics will help female entrepreneurs start their own businesses at home and easily export goods to foreign countries.

ASEAN governments should build policies to further promote the development of women-owned small and medium enterprises (SMEs).

 An overview of the workshop. Photo: VNA

At the workshop “ASEAN training course on export for women-owned small and medium-sized enterprises” on December 21, experts said it is necessary to encourage the participation of women in the digital economy by providing support services for SMEs while enhancing digital capabilities and encouraging the use of information technology tools.

Mai Thi Thuy, Chairwoman of the Hanoi Association of Women-Owned Small and Medium Enterprises (HAWA SME) said local authorities need to create policies to support SMEs in accessing financial tools.

These policies include developing credit guarantees to make it easier for businesses to get loans, reducing barriers to access finance for SMEs, promoting the use of different financial channels such as peer-to-peer lending and crowdfunding.

Ho Quang Trung from ASEAN Secretariat, said the majority of women-owned businesses in ASEAN are still concentrated in low-value and low-skilled sectors, mainly in the informal sector.

However, the post-pandemic period can open up many opportunities for female entrepreneurs. Therefore, the development of e-commerce and digital logistics will help female entrepreneurs start their own businesses at home and easily export goods to foreign countries.

In particular, as the Regional Comprehensive Economic Partnership (RCEP) comes into force in 2022, it will promote trade exchanges between member countries. This will be a huge opportunity for women-owned businesses, he added.

Another opportunity for them is the change in demand for goods. The pandemic has changed consumer behavior towards the consumption of healthy products. This is an opportunity for female entrepreneurs to change their business models and thrive.

Trung added ASEAN countries could develop policies to make it easier for women-owned SMEs to access foreign markets such as: promoting regulatory harmonization and the application of more flexible rules of origin, as well as enhancing regional cooperation among small and women-owned businesses.

According to recent research on Vietnamese and ASEAN SMEs in the context of the Covid-19 pandemic, which was conducted by the Economic Research Institute for ASEAN and East Asia (ERIA), women-owned SMEs are key to driving a comprehensive economic recovery across the world. In particular, ASEAN women need access to skills, training, and capacity building to participate in regional value chains.

The research also showed that, in recent years, the number of women entrepreneurs has been steadily increasing in ASEAN, with more than 60 million women owners across the region. However, the pandemic and global economic crisis have been threatening their development.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

29/01/2025 | 21:42

Kinhtedothi- Theo Bộ GTVT, các dự án quan trọng quốc gia, trọng điểm ngành GTVT trong năm 2024 dù gặp nhiều khó khăn nhưng vẫn bảo đảm tiến độ, chất lượng. Đến nay, cả nước đã đưa vào khai thác 2.021km đường cao tốc. Để hoàn thành mục tiêu 3.000km cao tốc trong năm 2025, cần hoàn thành thêm khoảng 1.000km.

Hà Nội xác định 10 nhóm giải pháp căn cơ đẩy lùi ùn tắc giao thông

Hà Nội xác định 10 nhóm giải pháp căn cơ đẩy lùi ùn tắc giao thông

29/01/2025 | 21:38

Kinhtedothi - Sở GTVT Hà Nội đã xây dựng Đề án tổng thể giảm thiểu ùn tắc giao thông (UTGT) trên địa bàn TP, giai đoạn 2025 - 2030 và những năm tiếp theo. Trong đó, có 10 nhóm giải pháp lâu dài, căn cơ nhằm từng bước giải quyết nguy cơ UTGT trong hiện tại và cả tương lai.

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Tin Tài Trợ