Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

ASEAN to study establishing "travel bubbles" for reactivating tourism

The ASEAN community is studying a series of breakthrough and feasible solutions to control the spread of Covid-19 and restore economic activities.

Vietnam put forth the initiative of "air bridges" to reestablish air connection between safe destinations among Southeast Asian countries.

 Photo: Hai Ninh/VnExpress

At a sideline meeting with a theme “The Role of Parliaments in Promoting ASEAN Cohesiveness and Economic Recovery post Covid-19”, in the framework of the Economic Committee of the 41st General Assembly of the ASEAN Inter-Parliamentary Assembly (AIPA 41) on September 9, Vice Chairman of the National Assembly’s Committee for Foreign Relations Nguyen Manh Tien emphasized that the ASEAN community needs to implement a series of breakthrough and feasible solutions.

They could include in the first instance accelerating exchange of information relating to health, tourism and other necessary measures to control the spread of Covid-19.

He explained that "air bridges" or "travel bubbles/corridors" is arrangements between countries for their airlines to operate international flights with streamlined safety regulations such as requiring passengers to test for coronavirus at the departure point, travel in safe ground transportation to the destinations and then leave. 

According to industry insiders, air bridges are a concept proposed by a few countries in Europe to allow air travel between each other without imposing 14-day quarantine at each destination. 

In early September, the Vietnamese Ministry of Transport’s request to reopen international air routes to Japan, South Korea, China from September 15 and Taiwan (China), Cambodia and Laos from of September 22 was submitted to Prime Minister Nguyen Xuan Phuc for approval. Those flights will prioritize people entering with diplomatic and business purposes and overseas Vietnamese.  

Minister - Head of the Government Office Mai Tien Dung said the resumption of air travel should be carried out by phases. After a trial period, the flight frequency and scope of passengers would be expanded. Only passengers bearing papers certifying that they are negative for the coronavirus could board the plane.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

29/01/2025 | 21:42

Kinhtedothi- Theo Bộ GTVT, các dự án quan trọng quốc gia, trọng điểm ngành GTVT trong năm 2024 dù gặp nhiều khó khăn nhưng vẫn bảo đảm tiến độ, chất lượng. Đến nay, cả nước đã đưa vào khai thác 2.021km đường cao tốc. Để hoàn thành mục tiêu 3.000km cao tốc trong năm 2025, cần hoàn thành thêm khoảng 1.000km.

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Tin tài trợ