Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Aviation authority assigned to work on Hanoi's second airport plan

The second airport is part of the city's plan to accommodate an increase in the total number of travelers in Hanoi to 150 million by 2050.

The transport ministry has tasked the Civil Aviation Authority of Vietnam with studying the development plan for Hanoi’s second airport.

A security officer instructs passengers at the Noi Bai International Airport. Photo: Noi Bai International Airport

Accordingly, the aviation authority will submit a report to the ministry no later than May 27.

The move came following the municipal authorities' proposal to develop its second airport. Under the proposal, the capital city would build a new airport in the south as part of the national master plan for developing airports nationwide in 2021-2030 with a vision for 2050.

As the second will be a domestic airport, not an international one, city authorities last week asked the Ministry of Transport to reconsider the designation.

In a letter to the ministry, the Hanoi People's Committee noted that Ho Chi Minh City would have two international airports, including Tan Son Nhat International Airport and Long Thanh International Airport. Both can handle 150 million passengers a year.

The capital said another international airport is needed to handle a similar level of traffic and meet security and defense requirements. Hanoi also asked the Ministry of Transport to determine the location of the second airport.

There have been several proposals for the construction of the second airport, including the districts of Thuong Tin, Hoai Duc and Ung Hoa, and even in neighboring provinces such as Ha Nam and Hai Duong.

Hanoi projects to be home to about 21-23 million people in 2050, with a total area of more than 24,3000 square kilometers. The size of the capital is quite similar to that of Ho Chi Minh City at the same time.

With the construction of the second airport, Hanoi expects to be able to handle a total of 150 million passengers in 2050, boosting air traffic in the region.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

29/01/2025 | 21:42

Kinhtedothi- Theo Bộ GTVT, các dự án quan trọng quốc gia, trọng điểm ngành GTVT trong năm 2024 dù gặp nhiều khó khăn nhưng vẫn bảo đảm tiến độ, chất lượng. Đến nay, cả nước đã đưa vào khai thác 2.021km đường cao tốc. Để hoàn thành mục tiêu 3.000km cao tốc trong năm 2025, cần hoàn thành thêm khoảng 1.000km.

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Tin tài trợ