Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Bac Giang plans to develop seven new industrial parks

The northern Bac Giang province plans to build seven new industrial parks (IPs) with total area of roughly 1,150ha from 2020 to 2030, deputy head of the province’s industrial parks management board Tran Vu Thong said.

The new IPs in the vision include Nham Son, Yen Lu and Xuan Phu – Huong Gian in Yen Dung District, Hop Thinh in Hiep Hoa District, Bac Lung and Kham Lang – Yen Son in Luc Nam District and the Tan Thinh – Quang Thinh – Huong Son in Lang Giang District.
The management board has proposed that the province adds the IPs to the provincial IP development master plan and submits it to the Prime Minister for approval.
Thong also noted the need for specific measures to attract experienced and financially capable investors to develop the infrastructure of the IPs.
A view of Quang Chau Industrial Zone.
A view of Quang Chau Industrial Zone.
At the same time, the province should invest in infrastructure facilities outside the IPs to facilitate investment mobilization. The People’s Committees in districts where the future IPs are located are urged to work harder in land clearance for the IPs.
Located 50km to the northeast of the capital city of Ha Noi, Bac Giang has huge potential for developing electronics, electric appliances, agricultural product processing, mechanical engineering, chemicals and construction materials.
The province is currently home to six IPs, including Dinh Tram, Quang Chau, Song Khe – Noi Hoang and Van Trung, as well as Viet – Han (Vietnam – Republic of Korea) and Hoa Phu. The Dinh Tram IP has 119 investment projects, including 61 domestic ones, worth VND1.73 trillion (US$76.12 million), and 58 foreign ones worth over $325 million, while the Quang Chau IP has 18 investment projects, 16 of which are foreign-invested.
The province’s industrial production value in the first nine months of this year was VND78.36 trillion, up 32.8 percent year on year.
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ