Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Bien Hoa Industrial Park to be turned into a commercial and service area

The southern province of Dong Nai has been working with agencies on a project to turn Bien Hoa I Industrial Zone into a commercial and service centre.

 
Dong Nai province’s authorities expect to turn Bien Hoa I Industrial zone into a commercial and service area
Dong Nai province’s authorities expect to turn Bien Hoa I Industrial zone into a commercial and service area
The provincial People’s Committee gave approval for Sonadezi, an industrial zone development company, to implement the project.
The Bien Hoa I Industrial Zone has 80 businesses, 40 of which have a land-lease contract until 2051.
The province said it would take back land from businesses that have expired land- lease contracts.
For those businesses that still have land-lease contracts, the province will offer compensation so they can relocate as soon as possible.
According to Sonadezi, the total cost of the project is 15 trillion VND (658 million USD), including 2.4 trillion VND for construction and equipment, 7.5 trillion VND for compensation and clearance, and 1.3 trillion VND for supporting businesses and labourers.
The project is expected to be completed by 2025.
Businesses in the industrial zone discharge more than 9,000m3 wastewater per day into Dong Nai river.
Millions of people in Bien Hoa city and neighbouring southern provinces are affected by the polluted water from the Dong Nai River.
Nguyen Phu Cuong, secretary of Dong Nai provincial Party Committee, said that, in order to solve environment problems, by the end of 2022 the province would shut down Bien Hoa I Industrial Zone.
The project is expected to bring great benefit, solve environmental problems, and develop the province, he added.
The province proposed this project 10 years ago, but it was delayed due to the authorities’ changing dates on when the industrial zone should be shut down.
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ