Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Buses to remain Hanoi's mainstream public transport in next 20 years

Buses lines have covered 100% of Hanoi’s districts, reached 100% of the city’s schools, 86% of industrial parks and 90% of urban areas in the capital.

Hanoi may have as many modes of public transport as possible; however, buses will remain mainstream public transport modal for at least another 20 years, Prof. Tu Sy Sua, an urban transport expert, said at a workshop in Hanoi on June 20.

According to the urban transport expert, currently buses are facing a decline in market share while the locals' travelling demand is increasing.
 
Buses to remain Hanoi's mainstream public transport for another 20 years. Photo: Internet
Buses to remain Hanoi's mainstream public transport for another 20 years. Photo: Internet
In the 2020-2030 period, Hanoi will have some types of public transport with large capacity such as eight Bus Rapid Transit (BRT) routes and nine urban railway lines. However, in the coming period, these modes of public transport only meet 4-5% of the demand even operating at full capacity. Thus, the remaining passengers will still use buses, accounting for 15-20%.

In addition, the future development of bus transport should ensure service quality and management through standardized data connection, Sua said, adding that "buses must be faster than bicycles, cheaper than motorbikes and more comfortable than taxis to attract a large number of people."

According to Nguyen The Binh, deputy director of the Hanoi Urban Transport Management Center, buses lines have covered 100% of Hanoi’s districts, reached 100% of the city’s schools, 86% of industrial parks and 90% of urban areas in the capital. Hanoi is currently operating 2000 buses, 326 bus stops, 361 roofed stops, five interchanges, employs more than 4,000 drivers and employees.

Binh also said that Hanoi’s buses efficiency is seriously affected by traffic jam. According to the statistics by the Hanoi Urban Transport Management Center, 180 thousand bus trips were either canceled or had itineraries adjusted due to traffic jams in 2018, accounting for 3.5% of the service volume. Thus, Hanoi's authority should implement support policies for this modal of public transport.
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ