Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Car sales in Vietnam up 12% y/y in 2019

The year of 2019 was a difficult period for Vietnam’s auto market, but also marked positive performances of most local car producers.

Vietnam’s car market grew at a moderate pace in 2019, with 322,322 units sold, up 12% against last year, according to a report by the Vietnam Automobile Manufacturers Association (VAMA).

 

Taking into account the number of car sales from non-VAMA members, a total of 399,890 units were sold in 2019, the record figure number of Vietnam’s car market to date.

 Number of car sales in 2019. Source: VAMA. 

 

Upon breaking down, 237,221 were passenger cars, up 20% year-on-year; while 79,911 were commercial vehicles, down 5.6%; and 5,190 special-purpose vehicles, down 27%. 

Sales of domestically assembled cars reached 189,450 units in 2019, down 12% year-on-year, while 132,872 imported completely-built-units (CBUs) were sold in the period, jumping 82%. 

 

In December, car sales reached 33,159 units up 11% month-on-month and down 3% against December 2018, including 24,823 passenger cars, up 11% month-on-month; 7,959 commercial cars, up 10.5%; and 377 special-purpose vehicles, up 14%.

 Sales of imported cars up 82% year-on-year. Source: VAMA. 

The sales volume of locally assembled cars in December was reported at 19,700 units, up 19% month-on-month, and 13,459 imported cars were sold, up 1.6%. 

 

VAMA suggested 2019 was a difficult year for Vietnam’s auto market, but also marked positive performances of most local car producers.

 

In 2019, Ford Vietnam reported sales volume of 32,175, up 31% year-on-year, in which the number in December was 3,095, up 17% month-on-month.

TC Motor recorded an impressive figure with 79,568 units sold, up 28% year-on-year. Another major player in the market, Toyota Vietnam, also kept up with others with a sales volume of 79,326 unit.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ