Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Central province encourages investment in industrial zones

The northern province of Nghe An has planned to focus on attracting investment in the infrastructure development of its industrial zones (IZ) next years.

Provincial authorities have also targeted to encourage secondary investment and attract 240 production establishments to IZs.
Vietnam’s largest province in size currently has 39 IZs, 10 of which are at full capacity. The north-central province has invested a total of VND942.6 billion (US$41.52 million) in infrastructure development inside and outside its IZs. For example, most roads to the IZs are relatively good and eight IZs have a central wastewater treatment system.
Provincial IZs have attracted 231 secondary investment projects totaling almost VND2.13 trillion in capital, including four foreign direct investment (FDI) projects. IZ-based enterprises have reached a total production value of almost VND3.48 trillion per year, accounting for nine percent of the province’s industrial production value.
Provincial authorities have targeted to attract 240 production establishments to IZs.
Provincial authorities have targeted to attract 240 production establishments to IZs.
According to the Nghe An Province Department of Industry and Trade, IZs play an important role in attracting investment in provincial industrial development, while facilitating and contributing to the efficient exploitation of the province’s potential and resources for economic development and social security.
However, some IZ infrastructure is inconsistent due to a lack of systematic planning, while infrastructure construction in some other IZs is not compliant with approved plans or delayed. Provincial coffers mainly financed provincial IZ infrastructure development, and authorities need to accelerate the attraction of investment from outside sources.
The investment problems are attributed to inconsistent, less efficient and impractical regulations, and inefficient capital mobilization.
To attract investment in IZ infrastructure development, the province has adopted many attractive land, capital and vocational training.
The province has devised various solutions to address the IZ challenges, including IZ survey, providing guidelines for IZ infrastructure investors to accomplish credit application formalities and 2017 plans, and supplementation and improvement of credit, workforce training and land policies to promote IZ development.
A representative of the Nghe An Province Department of Industry and Trade suggested that provincial and city people’s committees be authorized to adjust or change an IZ scale instead of the Ministry of Industry and Trade. In cases of a large IZ that could influence regional connectivity, provincial and city people’s committees shall request the ministry’s approval, he said. The representative also proposed that ministries and other central authorities increase investment in IZ infrastructure development for localities with small budgets, such as Nghe An, especially those like the province’s mountainous districts.
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ