Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Chinese traders allowed to enter Vietnam for lychee purchase

More than 90% of Vietnam’s lychee are shipped to China.

Vietnam’s Ministry of Public Security has agreed with the upcoming entry of 190 Chinese traders who come to buy lychee in the northern province of Bac Giang for the season between mid-May and end-July.

 Lychee in Bac Giang. Photo: Vaithieulucngan

The Chinese traders will be granted visa at Huu Nghi Border Gate in Lang Son province that is adjacent to Bac Giang.

Nguyen The Thi, deputy chairman of the Luc Ngan People’s Committee, Bac Giang said local authorities will send them to eight hotels in the locality for quarantine.

After the 21-day mandatory quarantine, they are eligible to trade with local sellers.

“Besides the aforementioned group, the Luc Ngan People’s Committee has invited other Chinese traders who have been in Vietnam’s southern region since February 2021 for fruit trading. We are responsible for their visa extension and movement procedures,” Thi said.

Bac Giang is a lychee hub in Vietnam with more than 28,000 ha, yielding 160-200,000 tons per year. Luc Ngan is the main growing zone in the province.

To keep the lychee hub safe from Covid-19, Luc Ngan has set up checkpoints at the entrance gates to tighten control on visitors, mostly traders and workers coming for lychee transactions. The local authorities will also disinfect all lychee batches before the shipment.

Notably, each pack will be labeled certificate of origin and phytosanitary certificate.

Vietnamese lychee is favorite fruit of Chinese customers. The majority of Vietnam’s lychee, which is also grown in Hai Duong province and other parts of the country, is exported to China.

Vietnam’s lychee has been shipped to more than 30 countries, including France, Germany, the Netherlands, Russia, Japan, Canada, South Korea, the US, Australia, Singapore, Malaysia, Thailand.

Vietnam ranks third worldwide for the volume of lychee with approximately 380,000 tons/year, behind China with two million tons/year and India 677,000 tons/year.


Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

29/01/2025 | 21:42

Kinhtedothi- Theo Bộ GTVT, các dự án quan trọng quốc gia, trọng điểm ngành GTVT trong năm 2024 dù gặp nhiều khó khăn nhưng vẫn bảo đảm tiến độ, chất lượng. Đến nay, cả nước đã đưa vào khai thác 2.021km đường cao tốc. Để hoàn thành mục tiêu 3.000km cao tốc trong năm 2025, cần hoàn thành thêm khoảng 1.000km.

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Tin tài trợ