Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Coal increasingly imported to supply thermal power plants

Facing a lack of coal for power generation, Vietnamese state-owned enterprises are rushing to look for foreign coal suppliers.

Dinh Quang Tri, Deputy General Director of the Electricity of Vietnam (EVN), noted that enterprises are importing coal themselves to run thermal power plants instead of relying on the Vietnam Coal and Mineral Industries Group (Vinacomin), the only domestic coal supplier.

According to Tri, it was very difficult to import coal two to three years ago, when the world market was hot because of high demand from China. However, things are different now.

Three EVN’s power plants with the total capacity of 3,000 MW are now using imported coal, including the expanded Duyen Hai 3 (600 MW), Vinh Tan 4 (1,200 MW) and Duyen Hai 3 (1,200 MW).

On average, a 1,200 MW power plant would need some 4 million tons of coal per annum, which means that EVN would need to import 10 million tons of coal every year.

The Vietnam National Oil and Gas Group (PetroVietnam) has also been looking for coal supply sources itself instead of expecting supply from Vinacomin.

PetroVietnam is running five thermal power plants with the total capacity of 6,000 MW. Of these, three would run with imported coal, including Long Phu 1, Quang Trach 1 and Song Hau 1.

A contract was signed by PetroVietnam and an Australian coal company in February under which PetroVietnam would import 3 million tons of coal a year.

Vietnam anticipates that it will lack coal to run domestic thermal power plants after 2015.

Vinacomin has been assigned by the government to look for foreign coal supply sources to prepare for the coal import plan to start after 2015. It is expected that Vietnam will import 6-7 million tons of coal in 2016 to serve domestic power generation.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ