Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Construction ministry seeks ODA for social housing projects

The Ministry of Construction (MoC) has proposed the Government to consider the pilot use of official development assistance (ODA) capital and concessional loans in social housing projects in order to make this type of accommodation more accessible to low-income people.

Deputy Minister Pham Hong Ha said in late 2014, the ministry registered for ODA funding from the Republic of Korea International Cooperation Agency (KOICA) for a project on building pilot social housing investment models in some localities. 
However, the Ministry of Planning and Investment rejected the proposal, saying social housing development is not listed among prioritised areas benefiting from ODA and concessional loans as stipulated by the Government. 
The MoC and the Korea Land and Housing Corporation jointly prepared a project proposal on developing a pilot model for investment in social housing projects that were proposed to receive finance from KOICA. 
The project aimed to prepare a master plan for social housing development, an investment model and appropriate housing designs to ensure adequate supply of accommodation for low-income earners by 2020. 
In October last year, the MoC reportedly received KOICA's decision that said the project proposal would be considered for financing from KOICA in the 2016 fiscal year.
Therefore, the MoC proposed the project should be put in the list of projects requiring ODA from Korea for Vietnam. 

 
Photo for illustration
Photo for illustration
According to the MoC, social housing projects should be included in the list of prioritised sectors for financing from ODA, in line with established regulations, specifically the Law on Housing and the Decree 38/2013/ND-CP about the management and use of ODA. 
In social welfare policies, satisfying low-income housing demand is critical, since accommodation is considered an essential need, the MoC said, adding that the development of social housing should be eligible for ODA and concessional loans. 
Statistics showed that the country needs about 700,000 social apartments during the 2012-15 period, and another 200,000 will be needed by 2020, with Hanoi, Ho Chi Minh City, Da Nang and Dong Nai, as well as Binh Duong likely to see high demand.
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ