Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Construction of Ring Road No.4 must advance daily: Hanoi Mayor

The mayor called on all city units to speed up the preparation of projects, especially site clearance and land compensation for affected households.

The construction of Ring Road No.4 should not progress weekly, but daily, which requires the maximum effort of the entire political system to ensure a good start to the project.

 Chairman of the Hanoi People's Committee Tran Sy Thanh (middle). Photos: The Hanoi Times

Chairman of the Hanoi People's Committee Tran Sy Thanh urged speeding up the implementation of the Ring Road No.4 project during a November 7 meeting with Thanh Oai district leaders.

The Ring Road No.4 project, seen as a national priority, is designed to have a total length of 112.8 kilometers and covers a combined area of 1,341 hectares.

It runs through Hanoi (58.2 kilometers), Hung Yen (19.3 kilometers), and Bac Ninh (25.6 kilometers), linking the Hanoi-Lao Cai expressway with the Noi Bai-Ha Long expressway.

With a total investment of VND85.8 trillion (US$3.7 billion), the project, whose construction starts next June until 2026, is expected to bolster provincial connectivity between Hanoi and northern provinces in the capital area.

Given the huge workload and time constraints, all units in the city and localities are expected to speed up preparation, especially working out mechanisms for site clearance and land compensation for affected households to ensure their rights, Thanh said at the meeting.

 Chairman of Thanh Oai District People's Committee Bui Van Sang.

At the meeting, the Chairman of Thanh Oai District People’s Committee, Bui Van Sang, noted the project would run 7.9 kilometers through the district, involving an area of 79.36 hectares from 1,501 households, individuals and organizations, including 1.3 hectares of non-agricultural land and 78.1 hectares of agricultural land.

During this process, 40 households are subject to resettlement, and 1,145 tombs will be relocated. 

Sang noted that the total amount of compensation for affected households is estimated at VND1.05 trillion (US$42.2 million).

The Thanh Oai’s Chairman said to date, the district has set up a Compensation and Resettlement Committee and supporting groups for site clearance, with the primary responsibility of informing the locals on the main objectives of the Ring road No.4 project and the detailed plan for site clearance in Thanh Oai District.

Thanh called for the city to soon approve the resettlement area of 1.9 hectares in the Cu Khe Ward and the expansion of the cemeteries in both the Cu Khe and My Hung wards by an additional 2.6 hectares.

He expected the establishment of the resettlement area and the expansion of two cemeteries would be carried out in parallel with the construction of Ring Road No.4.

Ring Road No.4, once completed, would connect 14 districts from three northern cities/provinces of Hanoi, Hung Yen, and Bac Ninh with a total length of 98 kilometers.

The project's total investment cost is VND85.8 trillion ($3.7 billion), with VND41.8 trillion ($1.8 billion) for the 2021-2025 period sourced from the state budget. Of the total, Hanoi would contribute VND22.47 trillion ($967.2 million) from its local budget, Hung Yen VND1 trillion ($43 million), and Bac Ninh VND2 trillion ($86 million).

In the subsequent five years, the project funding would continue to be allocated VND14.5 trillion ($624.2 million), with Hanoi contributing VND4 trillion ($172 million), Hung Yen VND505 billion ($21.7 million), and Bac Ninh VND1.16 trillion ($50 million).

The private sector, meanwhile, is expected to fund VND29.4 trillion ($1.26 billion).

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ