Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

COP21 and the mission to save the world

In the capital of France, there is an international conference of the world`s most voluminous vision, and the purpose of this event is to save the world.

The conference's goal is to have the new agreement in binding for all members of the United Nations (UN) to protect the Earth's climate, namely substantial emissions cuts that cause the greenhouse effect, reducing the degree of temperature on the Earth. Protecting the climate on Earth aims to sustain human habitats. The mission of this event is to save the world.


The idea is good and encouraging. The organization of this conference is essential. It followed a lot of international earlier conferences organized by the UN about protecting the Earth's climate. It maintains continuity and the theme of protecting the Earth's climate. It shows that humanity is not discouraged by failure or very slow progress in the previous conference.

Repeated that the main goal of the conference is to achieve a legally binding and universal agreement on climate change, also known as Paris agreement 2015 that targets keeping global warming below 2 Celsius Degrees at the end of the 21st century in comparison with the 1850-1990 pre-industrial period. But the completion of the mission to save the world is not easy. The approach has so far been set a target to keep the Earth's temperature from rising above 20 Cencius Degree, compared with pre-industrial times and are binding on all UN members to responsibility together to achieve this goal. At the time of the boot process on Earth's climate protection with a central role assumed by the United Nations, this approach is very practical, but with time and real participation by non-construction of the economy that produces the largest volume of emissions causing the greenhouse effect, the above approach to be "ideal" and therefore does not lead to the expected results.

At this meeting, the participants definitely still want to maintain the same approach but also had not a few signs that are increasingly popular awareness about the need to have a new approach. That is the approach: Do not continue to hang on to fix numbers (as the 20 Cencius Degree) anymore but to focus on what can be done, switching the orientation from the "ideal target" to feasible goal. If the Paris agreement is adopted, this will be the first time over two decades of negotiations within the UN framework, the international community reaches a binding agreement with the involvement of major emitters of greenhouse gases, including the developed and developing countries. 

With this new approach, the conference can achieve progress in levels if no breakthrough is groundbreaking, at least as a new departure towards the final destination. Wanting to save the world is now doing just what can be done, and who to do what they should do rather than sitting around and waiting until there is a new treaty, and not to mess up the competition. Comments blaming each other and judging who makes less and one must do more. Therefore, even though everyone hopes a successful conference but the capacity that the conference can be failed still occurs.
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

29/01/2025 | 21:42

Kinhtedothi- Theo Bộ GTVT, các dự án quan trọng quốc gia, trọng điểm ngành GTVT trong năm 2024 dù gặp nhiều khó khăn nhưng vẫn bảo đảm tiến độ, chất lượng. Đến nay, cả nước đã đưa vào khai thác 2.021km đường cao tốc. Để hoàn thành mục tiêu 3.000km cao tốc trong năm 2025, cần hoàn thành thêm khoảng 1.000km.

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Tin tài trợ