Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Corporate bond issuers allowed extending maturity period by 2 years

The new regulation allows bond issuers to extend the term of their bonds by up to two years, which was previously not permitted.

Issuers can now use assets other than cash to pay principal and interest and extend maturities under a governmental new corporate bond rule.

 The new regulation is expected to address difficulties facing bond issuers. Photo: Cong Hung

Under Decree No. 08, which contains several new provisions regarding the obligations of bond issuers, the Government allows bond issuers to extend the maturity of their bonds by up to two years, which was previously not allowed.

If bondholders do not agree to this change, issuers must negotiate with bondholders, a move is seen as protecting investors' yields. If negotiations do not produce the expected results, issuers must meet their obligations to bondholders according to the announced issuance plan.

For domestically offered bonds, if issuers are unable to fully and timely pay principal and interest in dong according to the previously announced plan, they may negotiate with bondholders to pay from assets other than cash, subject to the approval of bondholders. The issuer must disclose any unusual information and ensure the legal status of the assets used for payment.

The new decree temporarily suspends the individual status requirement for professional securities investors. Previously, individuals were required to hold a securities portfolio of at least VND2 billion ($84,548) for 180 days to purchase privately issued corporate bonds.

The requirement that the bond distribution period not exceed 30 days from the announcement of the offering is also no longer in effect. This gives companies more time to find investors, potentially increasing the success of the offering.

Prior to Decree 08, bond offering and trading regulations were based on Decree 65, issued in mid-September 2022, which aimed to tighten the market after a period of rapid growth and instability.

It also requires companies to issue bonds only for investment projects or debt restructuring and disclose these purposes to investors at issuance.

According to the Vietnam Bond Market Association (VBMA), the corporate bond market experienced a boom in 2020 and 2021, with issuances reaching nearly VND462 trillion ($19.53 billion) and VND658 trillion ($27.8 billion), respectively. This growth was driven by the high capital demand from real estate companies and banks on the supply side and the desire of investors to earn higher than interest rates offered by savings accounts on the demand side.

Last year, the bond market came to a sudden halt due to the arrest of major real estate developers for improper issuance and use of capital. As a result, issuance in 2022 was limited to VND255 billion ($10.7 billion), with only one successful issuance in January this year, mobilizing VND110 billion ($4.65 million).

In addition, there is increasing pressure on bond maturities as companies face liquidity problems and cannot issue new bonds by restructuring their debt.

VNDirect Securities Company has estimated that the maturity value of corporate bonds this year will be nearly VND273 trillion ($11.54 billion), with most maturing in the second and third quarters. Many companies, especially in the real estate sector, have reported defaulting on principal and interest payments. Some individual investors are willing to sell their bonds at a discount of 14-17% to get cash.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

29/01/2025 | 21:42

Kinhtedothi- Theo Bộ GTVT, các dự án quan trọng quốc gia, trọng điểm ngành GTVT trong năm 2024 dù gặp nhiều khó khăn nhưng vẫn bảo đảm tiến độ, chất lượng. Đến nay, cả nước đã đưa vào khai thác 2.021km đường cao tốc. Để hoàn thành mục tiêu 3.000km cao tốc trong năm 2025, cần hoàn thành thêm khoảng 1.000km.

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Tin tài trợ