Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Curbing private vehicles to ease traffic pressure in downtown Hanoi

A survey by the Institute of Strategic Studies shows that among the six sources of air pollution in Hanoi, motorcycles and cars account for 70% of toxic substances discharged into the environment.

Over the past years, the more Hanoi has expanded, the more difficult it is for the city to cope with traffic congestion and environmental pollution. Thus curbing private vehicles in Hanoi is necessary to reduce traffic pressure in the downtown.

Failure to control the increase of motorcycles

By the end of 2018, Hanoi had about 6.5 million vehicles registered, about two million vehicles registered in other localities and other specialized vehicles circulating in the city. With the population of about 10 million people, the vehicle possession rate in Hanoi is almost one per capita. If only adults are takin into account, there are 2-3 motorized vehicles per person.
 
Raising people’s awareness of traffic safety to create a civilized and safe capital city. Photo: Thanh Hai
Raising people’s awareness of traffic safety to create a civilized and safe capital city. Photo: Thanh Hai
According to a survey by the Institute of Strategic Studies, among the six sources of air pollution in Hanoi, motorcycles and cars account for 70% of toxic substances discharged into the environment. Among them, 2.6 million worn out motorcycles are still in circulation, causing traffic insecurity and high-level of toxic emissions to the environment.

It seems that no action has been taken by the city’s authority to control the increase in number of vehicle. Traffic expert Dang Chi Nga explained: "Motorcycles are affordable, easy to travel, so motorbikes are suitable and favored by most people. Currently, Hanoi still sees an increasing number of hundreds of thousands of motorbikes every year, and no measure has been taken to halt the rising number.”

Act now for future generations

Traffic expert Nguyen Manh Thang said that there is no specific figure showing the average time of motorbike riding for each citizen. However, it can be affirmed that only about 50% of them use motorized vehicles as a must, mainly to earn their living.

Over the past years, traffic congestion and environmental pollution have become big issues for Hanoi. It is the city’s residents who are most affected by congestion and toxic dust and smoke. However, many people still remain indifferent, considering it a matter of the city’s authority, not their own. For those people, what they care about first is their self-interest, expert in social psychology Nguyen Anh Minh said.

Experts voiced that in order to solve Hanoi’s traffic problem, it is necessary to improve traffic conditions such as infrastructure development, relocate population to reduce traffic pressure in the inner city. That means restricting private vehicles, reducing traffic flows and encouraging people to use public transport.

Buses currently have not met people’s commuting demand. However, buses can’t go fast due to the large number of private vehicles on the roads. Curbing private vehicles in Hanoi is an extremely important condition so that buses as well as public vehicles can move faster and carry more people, Nguyen Manh Thang stressed.
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

29/01/2025 | 21:42

Kinhtedothi- Theo Bộ GTVT, các dự án quan trọng quốc gia, trọng điểm ngành GTVT trong năm 2024 dù gặp nhiều khó khăn nhưng vẫn bảo đảm tiến độ, chất lượng. Đến nay, cả nước đã đưa vào khai thác 2.021km đường cao tốc. Để hoàn thành mục tiêu 3.000km cao tốc trong năm 2025, cần hoàn thành thêm khoảng 1.000km.

Hà Nội xác định 10 nhóm giải pháp căn cơ đẩy lùi ùn tắc giao thông

Hà Nội xác định 10 nhóm giải pháp căn cơ đẩy lùi ùn tắc giao thông

29/01/2025 | 21:38

Kinhtedothi - Sở GTVT Hà Nội đã xây dựng Đề án tổng thể giảm thiểu ùn tắc giao thông (UTGT) trên địa bàn TP, giai đoạn 2025 - 2030 và những năm tiếp theo. Trong đó, có 10 nhóm giải pháp lâu dài, căn cơ nhằm từng bước giải quyết nguy cơ UTGT trong hiện tại và cả tương lai.

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Tin Tài Trợ