Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Doosan Vina exports clean and renewable energy equipment to Japan

The company delivered a total of 3,093 tons to Chiyoda Corporation and is expected to complete the order in February 2021.

Doosan Heavy Industries & Construction (Doosan Vina) on December 10 shipped a batch of clean and renewable energy equipment, the first of its kind, to Japan, one of the most demanding markets in terms of quality in the world.

 The first shipment is part of the Sodegaura Biomass Power project which was signed with Chiyoda Corporation (Japan). Photo: Doosan Vina

The shipment is part of the Sodegaura Biomass Power project which was signed with Chiyoda Corporation (Japan) on August 13, 2018 regarding the supply of boiler’s pressure, non-pressure parts and steel structures for the Sodegaura Biomass Power Plant using Circulating Fluidized Bed (CFB) technology, located in Chiba, Japan.


The total project consists of 11 shipments, in which, the Fuel Bed Heat Exchanger (FBHE) module is the largest which weighs 67 tons and is the most complicated structure because it is made up of parts (Header/Coil/Panel/Link) under extremely strict technical requirements during fabrication, assembly, and inspection.


A total of 4,000 tons of the project includes 1,500 tons of boiler structural components such as Pressure Part Coil, Panel, Header, Piping, Link and Tank. Once in operation, this equipment will help generate high-pressure steam which rotates turbines to produce electricity. 


The rest of nearly 2,500 tons consists of structural steel, buckstay, duct, and bed material bin which is responsible for supporting the boiler pressure part, conducting gas, and storing biomass fuel.


Up to now, Doosan Vina delivered a total of 3,093 tons to Chiyoda Corporation and is expected to complete the order in February 2021.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ