Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

FDI commitments in Vietnam surge 18.5% in Q1

Disbursement of the foreign capital inflow rose by 6.5% to US$4.1 billion during the January-March period.

Foreign Direct Investment (FDI) commitments during the first quarter of 2021 surged by 18.5% year-on-year to US$10.13 billion, a report of the Foreign Investment Agency (FIA) under the Ministry of Planning and Investment has shown.

 Production at Garment 10 company. Photo: Thanh Hai

Meanwhile, disbursement of the foreign capital inflow also rose by 6.5% to US$4.1 billion.

Year to March 20, 234 new projects have been approved with total registered capital of US$7.2 billion, down 69.1% in the number of projects but up 30.6% in capital year-on-year, while 161 existing projects have been injected an additional US$2.1 billion, down 31.8% in number but up 97.4% in capital. 

During this period, 734 projects had nearly US$805.3 million in capital contributed by foreign investors, down 70.9% in number of projects and 58.8% in value year-on-year.

Investors have poured money into 17 fields and sectors, in which manufacturing and processing led the pack with investment capital of nearly US$5 billion, accounting for 49.6% of total registered capital. Electricity production and distribution came second with US$3.9 billion, or 38.9%, followed by real estate with US$600 million.

The report added that out of 56 countries and territories having projects in Vietnam in the first quarter of the year, Singapore took the lead with US$4.6 billion, or 45.6% of the total registered FDI for new projects, followed by Japan with US$2.1 billion, or 20.8% and South Korea with US$1.2 billion, or 11.8%.

Among 47 cities and provinces having received FDI in the January-March period, the southern province Long An has attracted the largest portion of capital commitments with US$3.2 billion, or 32.1% of the total. The southern city of Cantho came second with nearly US$1.3 billion (13.1%), followed by the northern port city of Haiphong with US$946 million (9.4%).

Big-ticket projects in January-March include the Long A  liquefied natural gas (LNG) power plant project worth US$3.1 billion from Singaporean investors; US$1.31-billion O Mon II thermal power plant from Japanese investors; an additional injection worth US$750 million into LG Display Haiphong from South Korean investors; a tire manufacturing plant in the southern province of Tay Ninh with additional fund of US$312 million; and Kodi New Material Vietnam manufacturing plan from Singaporean investor worth US$270 million to make tablets and laptops in the northern province of Bac Giang.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ