Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Finance ministry urges minimum trading lot once again be 10 shares

The move, if realized, would be welcome news for investors, especially those with limited financial capabilities, to buy stocks in small quantities.

The Ministry of Finance (MoF) sent an urgent note to the State Securities Commission of Vietnam (SSC), the country’s stock market watchdog, requesting the minimum trading lot to once again be 10 shares from the current 100.

 Investor at a securities company in Hanoi. Photo: Cong Hung

 

“The move would help ensure lawful rights for investors and the fairness of the market,” stated the MoF in the document released yesterday [July 26].

 

The move, if realized, would be welcome news for investors, especially those with limited financial capabilities, to buy stocks in small quantities.

According to the MoF, HoSE’s new trading system, launched on July 5, has effectively solved the overload issue and subsequent interruption of trading that in the past would have occurred when there was a surge in transaction orders.

 

“As system crash is no longer an issue, market sentiment has been improved,” added the MoF.

 

To further ensure the smooth operation of the stock market, the finance ministry requested the SSC and related securities companies to continue addressing investors’ concerns and work on improving the IT system.

 

The MoF expected the SSC to soon allow the HoSE to receive new requests for public listing and support public firms previously switching to the Hanoi Stock Exchange (HNX) to return to the Ho Chi Minh City Stock Exchange (HoSE).

 

Due to repeated system crash as a result of a high number of transaction orders, the HoSE authorities decided to raise the minimum trading lot from 10 to 100 from January 4.

 


Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ