Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

First trains of Hanoi’s second metro line to arrive in early 2020

At the end of July, the section of the Nhon-Hanoi Railway Station is completed almost in half.

The Nhon-Hanoi Railway Station metro line’s first ten trains will be brought from France to Hanoi in March 2020, according to Head of Hanoi Metropolitan Railway Management Board (MRB) Nguyen Cao Minh.

Minh said on July 31 that the French contractor is producing the first trains for the Nhon-Hanoi Railway Station metro line. 
 
Model of the urban railway train, route No.3, from Nhon to Hanoi Railway Station
Model of the urban railway train, route No.3, from Nhon to Hanoi Railway Station
"We are urging the contractor to step up the work to meet the deadline of putting the elevated section of the line in operation by 2020," Minh added.

The ten aluminum-alloy trains will be built according to European standards. Each train will have four or five cars that are 2.75-3.0 meters wide and 80-100 meters long in total for each train. Handles for standees will be designed to match Vietnamese people’s height.

The train design was submitted by the French contractor to MRB, and then made public in 2018 for consultation. The survey results show that more than 80% of respondents agreed with the design.

The trains cost VND7.7 trillion ($331 million), of which almost VND3 trillion ($129 million) will be spent on consulting, designing and assembling, while the rest is intended to cover the cost of rail tracks and train depots.

At the end of July, the section of the Nhon-Hanoi
Railway Station is completed almost in half. Its elevated sections are 99.5% completed and work on these is being prioritized to meet the deadline next year, while the underground section has been built only 5%, according to the MRB.

The Nhon-Hanoi Railway Station route, the capital’s second metro line after the Cat Linh-Ha Dong route, runs 12.5 kilometers from Nhon area in the western district of Nam Tu Liem, via Kim Ma street to Hanoi Railway Station in the downtown. It will run 8.5 kilometers on elevated tracks through eight stations and the remaining four kilometers underground. The underground track is scheduled to begin operations in 2023.

Hanoi’s first metro line, connecting Cat Linh Station in downtown Dong Da district to the Yen Nghia Station in Ha Dong district, which is said to be 99% completed, has missed its deadline several times. Hanoi’s authority said it would borrow US$1.48 billion from official development assistance (ODA) funds to build a new metro section in 2021.
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ