Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Five cities to pilot a public bicycle project

Prime Minister Nguyen Tan Dung has asked the five cities of Hanoi, HCM City, Haiphong, Danang and Can Tho to pilot a public bicycle project in the city centres.

According to the PM, this is among measures to restrict private vehicles in order to ease traffic in the cities.

In a document that was recently sent to these cities, the government leader urged the cities to complete transport infrastructure projects to meet increasing public demand. Local people’s committees are requested to cooperate with the Ministry of Transport to implement the trial public bike project.

Dr. Khuat Viet Hung, Head of the Transport Department, under the Ministry of Transport, said several private enterprises are willing to invest in a public bike service. They proposed being allocated enough space for the service. Residents and tourists use the service would be provided with a map.

According to Dr. Hung, the biggest difficulty lies in finding the infrastructure and space for parking as well making separate lanes for bikes. Many people who disagree with this solution have said that bikes are out of date and would add to traffic congestion.

The Ministry of Transport submitted a project on the development of public means of transport in big cities in Vietnam to restrict private vehicles by solutions such as lane and time divisions for vehicles and applying higher parking fees to vehicles in city centres.

Under the proposal, big cities would build their detailed plans for the report to be submitted to the government in March, 2014.

However, to date, Hanoi has yet to start any such detailed plan, as it is waiting for the government’s approval for the Ministry of Transport’s official project.

Dr. Hung said that, once approved, the Ministry of Transport’s project will help to focus cities’ detailed plans.

As part of the project, the ministry has proposed reducing the rate of private vehicle use from 80% to 55%.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ