Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Five major traffic works drive Hanoi’s future

These major projects have become the capital city's main thoroughfares.

Five major traffic works completed over the last ten years have enhanced the future development outlook of Hanoi and renewed the image of the capital city, VnExpress reported.

In 2010, the Hanoi People's Committee inaugurated dozens of infrastructure projects to celebrate the 1,000th anniversary of Thang Long - Hanoi. These projects have become the capital city's main thoroughfares.

Thang Long Avenue is the largest project, 30 kilometers long, connecting Cau Giay district with the suburban districts of Hanoi.

 Thang Long Avenue. Photo: VnExpress

The project has a total investment of VND7.5 trillion (US$323.58 million). Ten years ago, it was considered the largest and most modern expressway in the country with a width of up to 140 meters.

In 10 years of operation, the first boulevard in Hanoi has connected the city center with the western suburbs and the satellite city of Lang - Hoa Lac, helping boost the development of a number of urban areas on both sides of the road and relieve the demographic pressure for the city center.

Another highlight on the occasion of the 1,000th anniversary of Thang Long - Hanoi in 2010 was Vinh Tuy bridge, which measures 5.8km long with a total investment of VND3.6 trillion (US$155.32 million) and connects Long Bien and Hai Ba Trung districts.

 Vinh Tuy bridge. Photo: VnExpress

The bridge shortens the route from the city center to Highway 5 (to Haiphong city and Quang Ninh province) by about 3km, relieves the traffic burden of Chuong Duong and Long Bien bridges, and contribute to uniting the capital city and the northern provinces in economic development.

After 10 years of the bridge's inauguration, new urban developments have been made at its two ends in Hai Ba Trung and Long Bien districts.

To reduce the load for Vinh Tuy bridge, the Vietnamese government approved the second-phase construction of the bridge in May 2020, with a total investment VND2.54 trillion (US$109.6 million) and four lanes. It is expected to commence by late 2020.

To Huu road, which runs parallel to Thang Long Avenue and connects Ring Road 3 with Bac Tu Liem district, was also opened in 2010. It is expected to alleviate population density in the city center.

 To Huu street. Photo: VnExpress

The road, built with an investment of VND700 billion (US$30.2 million), is 40m wide and has six lanes. After 10 years, To Huu road is known as the skyscraper road due to more than 50 buildings of 25 to 35 floors along its sides, along with a series of urban areas and villas.

Opened to traffic in October 2010, the 6.2km viaduct connecting Thanh Tri bridge and Phap Van highway to Ring Road No.3 has a total investment of VND1.12 trillion (US$48.3 million).

 Viaduct connecting Thanh Tri bridge and Phap Van highway. Photo: VnExpress

The viaduct was designed in accordance with expressway standards, so that cars can run at maximum speed of 90km/h. This is the artery connecting the city’s downtown with suburban districts, including Hoang Mai, Thanh Tri.

In 2012, the viaduct from Linh Dam to Mai Dich was opened to traffic with a total investment of more than VND5.5 trillion (US$237.3 million) and considered the most modern one in Vietnam at that time.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ