Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Foreign investors pour nearly US$11 billion into Vietnam

Singapore remained the largest investor in Vietnam during the four months with US$3.1 billion, or 28.8% of the total.

FDI commitments in Vietnam as of April 20 were estimated at over US$10.8 billion, a decline of nearly 12% against the same period of last year, a report of the Foreign Investment Agency (FIA) under the Ministry of Planning and Investment has shown.

 Electronics production at Quang Minh Industrial Park, Me Linh Province, Hanoi. Photo: Chien Cong

Upon breaking down, a total of 454 new projects have been approved with combined registered capital of $3.7 billion, up 0.7% in the number of projects but down 56.3% in capital year-on-year, while 323 existing projects have been injected an additional $5.29 billion, up 93.5% in the capital. 

Disbursement of foreign direct investment (FDI) projects in Vietnam totaled US$5.92 billion in the January-April period, up 7.6% year-on-year.

Investors have poured money into 18 out of 21 fields and sectors, in which manufacturing and processing led the pack with investment capital of nearly $6.2 billion, accounting for 57.2% of total registered capital. Real estate came second with $2.8 billion, or 26.1%, followed by wholesale and retail ($668 million).

Wholesale and retail, manufacturing, and science and technologies are fields that attracted the largest number of fresh projects, making up   28.6%, 25.8%, and 18.1%, in that order.

The report added that out of 72 countries and territories investing in Vietnam in the first four months of 2022, Singapore took the lead with $3.1 billion, or 28.8% of the total, South Korea came in second with $1.8 billion, and Denmark in third with the Lego manufacturing project in Binh Duong Province pouring $1.3 billion.

South Korean investors also topped the list with the highest number of new projects and those being injected with additional capital, making up 18.7% and 33.7%, respectively.

Among 44 cities/provinces receiving investment capital from abroad during the three months, Binh Duong claimed the top spot with nearly $2.35 billion, or 21.7% of the total, followed by Bac Ninh with $1.57 billion, and Ho Chi Minh City with $1.28 billion.

However, investors are still favoring major cities with adequate infrastructure systems, such as Hanoi and Ho Chi Minh City, noted the FIA, referring to Ho Chi Minh City taking the lead in terms of fresh projects with 40%, and Hanoi of the first spot in the number of projects getting additional funds (16.1%).

FDI in Vietnam rises to 5-year high in Q1

FDI in Vietnam rises to 5-year high in Q1

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ