Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

France wants to repair Vietnam’s century-long Long Bien Bridge

After a century of change, the bridge remains Hanoi’s iconic structure.

France expects to participate in the repair of Long Bien Bridge, the iconic work of Hanoi that was built in late 19th century by French.

French Ambassador to Vietnam Nicolas Warnery (left) and Chairman of the Hanoi People’s Committee Chu Ngoc Anh. Photo: Kinhtedothi

The government of France wants to make significant contribution to rehabilitating Long Bien Bridge, French Ambassador to Vietnam Nicolas Warnery said at a meeting with Chairman of the Hanoi People’s Committee Chu Ngoc Anh.

Renovating the bridge will highlight the historic monument of Vietnam and Hanoi in particular.

Chu Ngoc Anh said restoring symbolic cultural heritages is set among the city’s long-term strategies to maintain the image of the thousand-year-old city.

At the meeting, Nicolas Warnery and Chu Ngoc Anh talked of other fields of common interest namely the speeding up of the metro line 3 Nhon-Hanoi Train Station financed by the Agence Française de Développement (AFD) and the French Development Agency for the operations by end-2021, technical support on sustainable urban management covering solutions for air pollution, urban traffic, and waste.

Further cooperation

 Long Bien Bridge in stamp in the French colonialism. File photo

Long Bien Bridge, crossing the Red River, was built between 1898 and 1902 under the French colonialism.

With a rail track and two road lanes, the bridge measures 1,680m between abutments and originally comprised 19 spans, alternately 106m and 75m long, making it, at the time of construction, the longest cantilever suspension bridge in the world.

At the beginning of the 20th century Long Bien was the longest and most beautiful steel bridge in Indochina, according to the National Archive.

The bridge has a chequered history as it suffered repeated bombing and hasty repair during the the war. The bridge has undergone two refurbishments since its construction, the first in 1897 and the second in 1952. After more than hundred years, the structure is in a precarious state of repair.

 Long Bien Bridge today. Photo: Vietnaminsider
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ