Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

German warship sails for South China Sea after two decades

The journey shows Germany’s strategy on the diversification of economic partnerships and the strengthening of international law.

German frigate Bayern August 2 set sail for a six-month Indo-Pacific tour, including a passage to the South China Sea (called East Sea by Vietnam), becoming the first German warship to sail the contested sea since 2002.

 Bayern frigate set to leave Wilhelmshaven port. The photo was taken on August 2 by the German Federal Foreign Office

Bayern frigate with 230 crew members onboard will leave the north-west German port of Wilhelmshaven to join patrol and training mission, dock at ports in partner countries, and take part in multilateral activities.

German Foreign Minister Heiko Maas said the tour is strengthening security policy cooperation with partners in the Indo-Pacific region

The Indo-Pacific is where the international order of the future will be decided so Germany wants to help shape it and to take on responsibility for upholding the rules-based international order. In addition, the country wants to expand its partnerships and involvement in the region, including through the EU’s Strategic Partnership with ASEAN and consultations on security policy with Japan and Australia, Heiko Maas commented on the frigate’s departure.

The German Federal Foreign Office (Auswärtiges Amt) said that Germany regularly underlines the significance of the UN Convention on the Law of the Sea (UNCLOS) as a comprehensive, universally recognized legal framework, particularly its provisions on freedom of navigation in international waters, as well as the obligatory mechanisms for the settlement of disputes.

The deployment amounts to a heavy lift for the German sea service, according to Sebastian Bruns, German naval analyst and guest lecturer at the US Naval Academy.

“Operationally, it’s an important contribution, although at the price of gutting the fleet,” he said, noting ship maintenance plans and crew training schedules had to be significantly altered to make the trip possible. “Politically, it’s even more significant, towards allies both in Europe and in the region, and towards China.”

In September 2020, the Federal Government approved new policy guidelines on the Indo-Pacific in order to strengthen Germany’s presence in the region. The strategy sets two pillars on the diversification of economic partnerships and the strengthening of international law, multilateral cooperation and security policy collaboration in the region.

In December 2020, during Germany’s Presidency of the EU Council, the EU and ASEAN upgraded their relations to a Strategic Partnership. Germany is also advocating a European Indo-Pacific Strategy.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ