Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

GIZ applauds Vietnam’s higher FIT for wind power

Vietnam is aiming to produce 10.7% of its total electricity through renewable energy by 2030, mainly through solar and wind energy, up from the 6% as previously planned.

Germany’s development agency GIZ has praised the Vietnamese government’s decision to increase the feed-in tariff (FIT) for wind power as the country seeks to tap its huge renewable energy potential to accommodate economic growth.
Illustrative photo. Source: GIZ
Illustrative photo. Source: GIZ
On September 10, Prime Minister Nguyen Xuan Phuc approved the amendment and revision of the wind tariff defined as per Decision No. 37/2011/QD-TTg on the support mechanism for the development of wind power projects in Viet Nam. Under the revision, the FIT will be increased from 7.8 to 8.5 US cents/kWh for onshore and 9.8 US cents/kWh for offshore wind power projects.

GIZ said it and the Ministry of Industry and Trade (MoIT) worked within the Vietnamese-German bilateral cooperation to develop the wind power sector, including the above-mentioned revision of the tariff. GIZ has provided advice to the MoIT on legal and regulatory framework conditions, implemented technical and financial trainings for the public and private sector and supported Vietnamese-German research cooperation on wind energy.

GIZ considers the adjustment a significant and especially important signal for all market actors to further invest into for the wind power market in Vietnam, which currently only accounts for 200 MW of installed capacity (and 100 MW under construction).

‘Due to Vietnam’s constant growing need for energy and its excellent wind power resources, many developers have eyed the market for quite some time. However, the correspondent tariff published in 2011 and further project risks within the development process have slowed down the projects due to the commercial risks perceived by investors and financing entities.

Now, with the clear signal from the Vietnamese Government to increase the tariff, we expect many projects to push through and get actually implemented,” said Tobias Cossen, project director of the ‘Support to the Up-Scaling of Wind Power in Viet Nam’ project under the GIZ Energy Support Program.

Within GIZ’s activities for the development of the legal framework, a re-calculation of the previous tariff was conducted, wind investment guideline and guidelines for environmental and social impact assessments of wind power projects developed, and a review of the national wind power development plan, including long-term wind measurements, was implemented.

“The revised tariff will give investors and financial institutions who are providing the long-term debt capital the security they need. At the same time, the tariff is still lower than in any other Southeast Asian wind market,” said Cossen.

According to a study by the Danish Energy Agency, the technical potential of wind power in Vietnam is huge, about 27 gigawatts, and able to replace a large share of future planned thermal (coal and gas) generation.

Even if renewable energies such as wind but also solar energy are intermittent, Vietnam’s power system is still able to include large shares and – with further expansion, adaptation and upgrading of the grid network towards “smart grids” – integrate even higher shares of renewable energy, in accordance with the political targets of the Power Development Plan (e.g. 6,000 MW wind and 12,000 MW solar by 2030).

The government last year raised its buying price from 7.8 to 9.35 U.S. cents/kWh, while offering investors tax breaks and cutting land use fees.

Vietnam is aiming to produce 10.7% of its total electricity through renewable energy by 2030, mainly through solar and wind energy, up from the 6% as previously planned.
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ