Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Greening Hanoi through green space management

Hanoi's urbanization has been accelerating in recent years, and the rural green corridors have been shrinking.

By 2030, Hanoi aims to build a 'green urban area' and become a 'green city', calling for comprehensive management of the city's green spaces, according to Master La Hong Son - Vice Chairman of Hanoi's Urban Development Planning Association. 

The city authorities have recognized that the planning of trees, parks, flower gardens, and lakes is an important criterion for Hanoi to achieve the goal of building a 'green urban area' (along with green buildings, green transport, green and clean industry, green environment, preservation of historical and cultural values, natural landscapes and environmentally friendly communities).

Cau Giay Park in Hanoi provides green space for local people. Photo: Pham Hung/The Hanoi Times

Hanoi has the largest number of lakes and ponds in the country. Currently, there are about 111 such water bodies in 12 districts of Hanoi, with a total area of about 1,146 hectares (about 8.62% of the total urban area).

 

The city has an extensive network of rivers, including the Red River, the Duong River, the Nhue River, the To Lich River, the Kim Nguu River, the Lu River, and the Set River.

 

Meanwhile, Hanoi's urbanization has been accelerating in recent years, and the rural green corridors have been shrinking. Therefore, the Ministry of Construction will soon develop and issue standards and criteria for 'green cities' and development planning for suburban areas in the city.

 

For Hanoi, it is necessary to establish specific mechanisms and policies to manage green corridors and belts based on the characteristics of urban and agricultural ecosystems and landscapes.

To contribute to Hanoi becoming a modern city by 2065, these policies specifically aim to provide comprehensiveness and consistency, stressing the value of green spaces, ensuring the stability of the green structure, and preventing a large loss of green spaces.

 

It is imperative that standards and criteria for 'green urban areas' and 'green cities' be issued as a basis for local authorities to implement, with regulations for the management of green corridors in rural areas to be added as soon as possible.

 

In particular, Hanoi is expected to immediately review and supplement its planning for trees, parks, flower gardens, and lakes in the city up to 2030, with a vision for 2050.

Hanoi to expand green spaces

Hanoi to expand green spaces

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

29/01/2025 | 21:42

Kinhtedothi- Theo Bộ GTVT, các dự án quan trọng quốc gia, trọng điểm ngành GTVT trong năm 2024 dù gặp nhiều khó khăn nhưng vẫn bảo đảm tiến độ, chất lượng. Đến nay, cả nước đã đưa vào khai thác 2.021km đường cao tốc. Để hoàn thành mục tiêu 3.000km cao tốc trong năm 2025, cần hoàn thành thêm khoảng 1.000km.

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Tin tài trợ