Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi a top destination for ASEAN investors

Many ASEAN companies in recent years have found Hanoi a top choice for investment as the city is in good shape in terms of manpower, political stability, and business environment.

Contributing to Vietnam's growing position as a "new economic and industrial hub" by attracting a high volume of foreign direct investment (FDI) capital in recent years, Hanoi is drawing on its own advantages to become a preferable destination for ASEAN businesses.

A textile factory in Hanoi. Garments and textiles are among the most favorite Vietnamese exports in ASEAN markets. Photo: Chien Cong 

According to the Hanoi Department of Planning and Investment, Hanoi was Vietnam's third biggest FDI magnet in the first seven months of the year. Some US$980 million worth of FDI capital has been injected into the city during this period.

Of the total, some $130.5 million was used to finance 201 new projects and some $375.7 million was spent on increasing capital for existing projects.

Hanoi is one of the most important destinations in Vietnam to foreign investors, Marko Walde, Chief Representative of the Delegate of German Industry and Commerce in Vietnam, told The Hanoi Times.

The city has its own advantages in human resources supply, infrastructure development, good investment conditions, and socio-political sustainability, he said.

“Over the last decade, Vietnam has become a top destination for investment in manufacturing – more desirable than other Southeast Asian nations like the ASEAN-4 countries (Indonesia, Malaysia, Thailand, and the Philippines),” the global business-to-business (B2B) fintech firm Trade Finance Global said in July 2022.

The reasons are “lower labor costs, simpler supply chain integration, better free trade access, and relative political stability,” the fintech business said.

“Key sustainable products produced by local companies are competitively stronger in ASEAN,” Mac Quoc Anh, Vice President and General Secretary of the Hanoi Small and Medium-sized Enterprises Association (HANOISME), told The Hanoi Times.

Local companies target to increase their market shares in Indonesia, Singapore, Malaysia, and Thailand, where consumers are quite open to Vietnamese exports, he said.

ASEAN markets are highly potential with a total population of 600 million people. Outstanding Vietnamese products in ASEAN markets include home appliances, foods, garments, and textiles, agricultural outputs, and pharmaceutical products.

New-generation products in the fields of renewable technology and information and technology become more reputable while Vietnamese startups have gained high attention from the regional business community.

Anh said that Hanoi-based companies have overhauled their operations to meet new standards and requirements in a “new normal” economy and satisfy different behaviors and tastes of customers, especially amid the Covid-19 pandemic.

"Local businesses have maintained their reliability despite the pandemic and its severe repercussions, thus keeping the supply chain stable and ensuring cooperation with ASEAN partners," Anh said.

In addition, Vietnamese businesses have seen strong improvements in the quality of financial management, human resources management, and corporate governance, the official said.

 

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

29/01/2025 | 21:42

Kinhtedothi- Theo Bộ GTVT, các dự án quan trọng quốc gia, trọng điểm ngành GTVT trong năm 2024 dù gặp nhiều khó khăn nhưng vẫn bảo đảm tiến độ, chất lượng. Đến nay, cả nước đã đưa vào khai thác 2.021km đường cao tốc. Để hoàn thành mục tiêu 3.000km cao tốc trong năm 2025, cần hoàn thành thêm khoảng 1.000km.

Hà Nội xác định 10 nhóm giải pháp căn cơ đẩy lùi ùn tắc giao thông

Hà Nội xác định 10 nhóm giải pháp căn cơ đẩy lùi ùn tắc giao thông

29/01/2025 | 21:38

Kinhtedothi - Sở GTVT Hà Nội đã xây dựng Đề án tổng thể giảm thiểu ùn tắc giao thông (UTGT) trên địa bàn TP, giai đoạn 2025 - 2030 và những năm tiếp theo. Trong đó, có 10 nhóm giải pháp lâu dài, căn cơ nhằm từng bước giải quyết nguy cơ UTGT trong hiện tại và cả tương lai.

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Tin Tài Trợ