Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi announces Co Loa spiral-shaped citadel restoration planning

Hanoi People`s Committee recently held a ceremony to reveal the decision of the Prime Minister approving the master plan for restoring the Co Loa spiral-shaped citadel in suburban Dong Anh district on October 26.

Speaking at the ceremony, Vice Chairman of municipal People's Committee Le Hong Son said that the Co Loa spiral-shaped citadel plays an important significance of valuable cultural and historical  heritages of the country and the capital.
Hanoi has mobilised resources to invest in the citadel’s central site and exhibition area to lure more tourists, Vice Chairman added.
Under the planning, the Co Loa citadel will become a national historical-cultural park, covering about 860.4 hectares in Co Loa, Duc Tu, Viet Hung and Uy No communes.
The plan aims to preserve the tangible heritage’s architectural features as well as rural and agricultural environment while improving the living conditions of local residents.
Approval of the planning is an important legal basis for Co Loa spiral-shaped citadel to implement the overall plan, invest and develop as a Hanoi's humanistic - ecological - historical park.

 
At the Co Loa spiral-shaped citadel
At the Co Loa spiral-shaped citadel
The plan aims to concretize the orientation of the General Planning of  Hanoi capital by 2030 and with a vision through 2050.
Under the plan, tourism and services development sector will be the main economy at the area of Co Loa spiral-shaped citadel.
The number of tourists to Co Loa citadel is expected to reach 229,000 arrivals per year by 2020 and 373,000 arrivals yearly by 2030.
Co Loa, the biggest and most ancient citadel found in Vietnam, was built by King An Duong Vuong between 214 and 208 BC as the capital of Au Lac, one of the earliest Vietnamese kingdoms.
It is believed to be comprised of nine concentric circles, yet only vestiges of three circles can be found at present. They include an 8km exterior wall, a 6.5km polygon-shaped inner wall, and a central 1.6km rectangular wall.
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ