Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi announces Red River Zoning plan

By 2030, the population in these areas is estimated to be around 300,000, including 85,000 new residents.

The Hanoi People’s Committee has issued decision No.1045 approving the Red River Zoning plan at a scale of 1/5000 section from Hong Ha Bridge to Me So Bridge, covering an area of nearly 11,000 hectares in 13 districts.

 Overview of the planning. 

 

Under the plan, the new urban space across the two sides of the Red River would stretch 40 kilometers,g from Hong Ha Bridge to Me So Bridge under the administrative areas of 55 wards from 13 districts including Hoan Kiem, Ba Dinh, Tay Ho, Bac Tu Liem, Hai Ba Trung, Hoang Mai, Long Bien, Dan Phuong, Me Linh, Dong Anh, Gia Lam, Thuong Tin, and Thanh Tri.

 

This urban space would be a flood drainage for the downtown area, which has been stipulated under the city’s construction planning until 2030, with a vision of 2050.

 

In addition, it is set to become a green landscape with public spaces for cultural and tourism purposes, for which the city would invest in a network of transport and technical infrastructure to bolster connectivity in terms of road and waterways with neighboring areas.

 

Hanoi would also dedicate spaces for bike lanes and promenades to promote green lifestyles.

 

By 2030, the population in these areas is estimated to be around 300,000, including 85,000 new residents.

 

Three main sections
 

The plan would divide the urban spaces across the Red River into three main sections.

 

The first section (R1-R2) would start from Hong Ha Bridge to Thang Long Bridge, which will become an eco-urban area for natural preservation on the foundation of existing villages and agricultural lands in rural districts of Dong Anh, Me Linh, Dan Phuong, and Bac Tu Liem.

These areas are set to become eco-parks for tourism.

 

The area from Thang Long Bridge to Thanh Tri Bridge (R3-R4) is the center of the Red River urban spaces, with the north including urbanized villages of Dong Anh and Long Bien districts, and the south consisting of urban districts such as Tay Ho, Ba Dinh, Hoan Kiem, Hai Ba Trung, and Hoang Mai.

 

Under the plan, this section will be home to multi-function areas with public cultural buildings, trade, services, and entertainment that include the historical sites of West Lake and Co Loa.

 

The third section (R5) from Thanh Tri Bridge to Me So Bridge, is the main eco-space of the Red River Zoning plan, which consists of farming and fish farming areas of traditional cultural villages and historical sites.

 

The city aims to preserve and restore the natural and cultural values for tourism development, along with building multi-function zones for trade, services, and logistics services at Thanh Tri and Bat Trang ports.

 

The Hanoi People’s Committee assigned the municipal Department of Planning and Architecture to cooperate with related districts and publish the detailed planning.

 

The authorities would then proceed to draft the plan of scale 1/500 by the scale 1/5000 version.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ