Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi announces unprecedented infrastructure planning

These plans are of significance for Hanoi’s development, especially the planning for urban underground space, which is the first of its kind with high and unprecedented complexity.

The Hanoi’s Department of Planning and Architecture in collaboration with the Department of Transport and other units on April 12 held a conference announcing two key infrastructure plannings.

 

A space of underground station S9 of Nhon-Hanoi railway station metro line. Photo: The Hanoi Times

These include a master plan for the construction of urban underground space in the center of Hanoi until 2030, with a vision to 2050 (scale 1/10,000), and the planning for bus stations, parking lots, rest stops, and logistics facilities in Hanoi until 2030, with a vision to 2050.

 

According to Vice Director of the Hanoi’s Department of Planning and Architects Nguyen Duc Nghia, a key part of the city’s master plan of the urban underground space would be a network of an underground transport system.

 

“The city would focus on building six metro lines with a total length of 86.5 kilometers at a depth of 20 meters, along with 81 underground stations,” Nghia said.

In addition, Hanoi also plans for 78 underground parking lots for a combined area of 104 hectares, which are concentrated in the four core districts.

 

“Hanoi considers major transport hubs such as urban railway stations or national railway stations as the core in the development of public underground spaces,” he added.

 

Nghia noted there would be 39 underground public spaces in the downtown areas with 954 hectares, including services, trade, entertainment, and connected with urban railway stations.

 

He also revealed the city would propose the construction of an addition of 65 underground public spaces in the North and South of the Red River with 2,171 hectares.

 

Regarding the planning for bus stations, parking lots, rest stops, and logistics facilities in Hanoi until 2030, with a vision for 2050, Nghia said the plan would cover an area of 3,344 square kilometers and take into consideration an estimated population of up to 9.3 million by 2030, and 10.5-10.7 million by 2050.

 

Nghia said investments in infrastructure should be in line with the planning for socio-economic development and meet the transport demand of the locals in the coming time.

 

At the meeting, Vice Chairman of the Hanoi People’s Committee Duong Duc Tuan stressed the significance of these plans for Hanoi’s development, especially the planning for urban underground space, which is the first of its kind with high and unprecedented complexity.

 

“The realization of these plans would contribute to Hanoi’s sustainable development, serving as a legal basis in the planning process for infrastructure upgrade of both the surface and the underground space,” Tuan said.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ