Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi authorities approve Long Bien Bridge restoration

Hanoi municipal authorities approved the local Department of Transport’s proposal to upgrade and restore Long Bien Bridge.

“Building a new bridge is not a difficult matter, but upgrading Long Bien Bridge poses challenges because it is culturally significant and must be preserved," said the deputy director of the Hanoi Transport Department, Nguyen Xuan Tan.

There have been a number of possibilities proposed by the Ministry of Transport, such as building a bridge spanning the Red River under urban railway No. 1, Tan said the relocation or upgrade of Long Bien Bridge cannot be a unilaterally made decision, but should be subject to careful, scientific consideration which includes all aspects, including site clearance and relocation.

The ministry also mentioned the options of building a new bridge at the current location of Long Bien Bridge, rebuilding part of the bridge and relocating part of the bridge near its current location.

Engineer Tran Huy Anh said Long Bien holds special historical significance to Hanoi and should be protected. He also said that none of the three solutions given by the Ministry of Transport are appropriate.

Hanoi's urban railway route, Yen Vien-Ngoc Hoi, is 28.6 km long, and was built with funds from Vietnam Railway. Construction began in 2013 and it is scheduled for completion in 2017.

Earlier, at a meeting held by Vietnam Urban Planning and Development Association, Nguyen Nga, an architect who lived in worked in Paris for many years proposed turning Long Bien Bridge into an outdoor museum, but this idea faced controversy.

Designed by Gustave Eiffel, Long Bien Bridge was built in 1898 by the Dayde and Pille Company, and inaugurated in 1903. At the time, it was the longest bridge in Indochina and one of the four longest bridges in the world.

With a length of 1,682m including 19 steel spans, the bridge is a fine example of the engineering featured in the Paris Eiffel Tower. The bridge, having survived countless bombings, stands as a symbol of Vietnam's courageous fight for liberty and serves as a connection between Hanoi's past and present.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ