Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi-based group invests US$1.5 million in tech startup

With the deal, the group will “realize the commitment” to nurturing young Vietnamese entrepreneurs for societal betterment through smart transportation, smart city development and digital transformation.

Hanoi-based Phenikaa Group announced a strategic investment of US$1.5 million in BusMap, a Vietnamese free public transportation application. 

 BusMap application

With the fresh investment, BusMap has officially become a subsidiary of Phenikaa and changed its name to Phenikaa MaaS JSC. 


“Phenikaa Group has always sought the opportunities to work with and foster young talents with their initiatives and projects, which are highly disruptive, applicable and influential for the community,” a spokesperson of Phenikaa Group told The Hanoi Times


Phenikaa MaaS will take BusMap as the core technology and a fundamental to create “personalized” applications meeting each user’s need of customization and resolve a variety of issues with personal life and business operation. 


The investee will continue to restructure the business operation and create products and services that are highly applicable and accessible to potential customers. It will expand to other public transportation segments such as railway and waterway, hence accelerating the development of smart transportation through extensive digital transformation.


In 2013, the technological startup BusMap was founded by a group of young, talented technicians, led by CEO Le Yen Thanh who created a charge-free public transportation app. 

The app is developed upon the core digital map technology in association with artificial intelligence (AI) and consultancy algorithm allowing the user to get access to the urban bus map.


It was designed to increase the efficiency of bus travel, helping people to optimize their traveling routes as well as save money and time. 


After seven years of operation, it reached more than two million users and more than 50 million trips.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ