Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi considers tripling pavement, roadbed rental fees

Recently, Hanoi government raises controversial issue when considers increasing the pavement and roadbed fees.

Specifically, under the proposal of the Hanoi People’s Committee, the pavement and roadbed rentals for car keeping at 12 major streets in city-core district (Hoan Kiem District) will be raised from VND80,000 (USD3.63) to VND240,000 (USD10.9) per square metre per month.
Meanwhile, the rentals for other streets in Hoan Kiem District will be tripled to VND150,000 (USD6.81) from VND60,000 (USD2.72) per square meter/month.
Parking lot in Hai Ba Trung Street, Hanoi.
Parking lot in Hai Ba Trung Street, Hanoi.

According to Hanoi Transport Department, there are about 653 licensed parking lots with total usage area of 124.900 square meters. In 2015, the budget revenue from Hanoi’s pavement, roadbed fees hits more than VND 40 billion (US$ 1.8 million).  With the increasing fees under the proposal, it’s expected that 2018 witnesses VND 113 bn (US$ 5.2 million) in Hanoi budget revenues from pavement rentals.  
According to Thai Dung Tien, vice head of Hanoi Tax Department, Hanoi keeps the pavement and roadbed rentals unchanged for many years. Many private units charge the rentals higher than municipal discipline. So, once raising the fees, the government aims to restrict private vehicles amid the city’s high traffic congestion as well as to add to the city’s budget revenues and can encourage smart parking lot projects also.
However, Nguyen Xuan Thuy, former director of Transportation Publishing House under the Ministry of Transport, said that Hanoi’s centre city was facing a serious shortage of parking lots, so, the pavement rental increases are not suitable. It would be more important to consider the construction of underground parking lots to serve people’s demand. The government needs to have preferential investment mechanisms to encourage investors for these projects.
In another hand, Dr. Dao Ngoc Nghiem, vice chairman of Hanoi Urban Planning and Development Association, supported the proposal, said it is totally appropriate for Hanoi’s current condition.
Nguyen Nguyen Quan, Head of Urban Division of the Hanoi People's Council, said that Hanoi People’s Committee had submitted the proposal to the municipal Council for consideration. Municipal authorities will seek public opinion on the proposal.
 
 
 
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ