Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi encourages locals to invest in parking lots

Hanoi`s land reserves for urban transport and construction grow just 0.25% -0.3% per year, which leads to overloading for the the city’s infrastructure system, especially the downtown areas.

People in four urban districts of Hanoi (Ba Dinh, Hoan Kiem, Hai Ba Trung and Dong Da) will be encouraged to invest in parking lots for cars and motor vehicles amid a severe shortage of parking space in the inner city.

Hanoi currently has about 6.5 million vehicles of all kinds, not to mention special-purpose vehicles and those coming from other provinces. The growth rate of the vehicles is about 10.2% for cars and 6.7% for motorcycles per year.
 
Illustrative photo
Illustrative photo
Meanwhile, land reserves for urban transport and construction grow just 0.25% -0.3% per year, which leads to overloading for the the city’s infrastructure system, especially the downtown areas.

Typically, Hoan Kiem district has the smallest natural land area in Hanoi (4.53 million m2) with nearly 200,000 motorcycles and 17,000 cars. This amount of vehicles needs more than 1 million m2 for parking. There are now more than 300 licensed parking lots, mostly on roadways and sidewalks, but they also meet only 14% of the demand.

In dealing with this situation, the Hanoi People’s Council is gathering people’s feedback on a draft resolution to encourage people and businesses to invest in parking lots, mass public transport systems and technology for managing and operating transport in the city.

A number of policies have been drawn up to encourage people to build parking lots, including 100% exemption of land rental fee for the first 10 years and 100% of the import tax on technological equipment for building parking lots. Besides, they will get loans from the Hanoi Development Investment Fund with preferential interest rates.

Hanoi’s authority approves the price for parking service that is suitable to each area, scale and project to ensure capital recovery time and social security.

The Hanoi Department of Transport hopes that these specific policies will attract social resources to build parking lots, contributing to meet the urban residents’ needs.
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ