Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi: Final section of ring road 1 expected to be completed soon

The 2.274-kilometer route running parallel to De La Thanh street is expected to be completed by lated 2020.

Two overpasses on Hoang Cau – Voi Phuc section of Ring Road No.1, one of the costliest roads in Hanoi, will be built at the end of 2020 to accelerate the completion of this arterial road, local media reported.


Ring Road No.1 is being built as part of efforts to ease Hanoi’s traffic congestion with total investment of nearly VND7.8 trillion (US$346 million) coming from Hanoi's budget and other sources.

Site clearance and resettlement costs VND6.4 trillion (US$284.4 million), with more than 2,000 households affected.

The 2.274-kilometer route running parallel to De La Thanh street is expected to occupy nearly 160,000 square meters of land, including 83,000 sq.m of residential land, 16,000 sq.m of land for offices, and nearly 54,000 sq.m of the existing roads.


 The two overpasses are located at the intersections of La Thanh - Lang Ha and La Thanh - Nguyen Chi Thanh.
 On average, every meter of the road is invested with up to VND3.5 billion (US$1.5 million).


 Construction will include parking lots, green spaces, technical infrastructure, landscapes, and sidewalks, and is expected to be completed in late 2020.
 Design speed of the overpass at La Thanh - Lang Ha intersection is 60km/h.
 The overpass at the La Thanh - Nguyen Chi Thanh intersection is 255.7m long, 18m wide and divided into four lanes.

 Ring Road No.1 is being built as part of efforts to ease Hanoi’s traffic congestion.

Hanoi’s elevated ring road No.2 is nearing completion

Hanoi’s elevated ring road No.2 is nearing completion

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ