Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi, Ho Chi Minh City seen as regional metropolis for foreign investors

Office markets in Vietnam’s major cities are promising segments for foreign investors.

Hanoi and Ho Chi Minh City have been listed among Asia-Pacific official markets which outperformed in 2019, becoming comfortable destinations for foreign investors.

 Hanoi is compatible with regional metropolis for office indicators. Photo: Le Viet/Kinhtedothi 

The two cities were among few regional metropolises offering investors high investment returns in 2019, according to leading professional services firm JLL.

Hanoi and Ho Chi Minh City which are considered emerging market, together with Bangkok and Manila in Southeast Asia posted high initial yields, JLL said, adding that the markets offered high investment returns via both yield compression and rent growth, supported by favorable demographic profiles.

In Hanoi in the last quarter of 2019, both Grade A and B submarkets recorded a higher net absorption in comparison to the previous quarter, indicating stable demand.

The occupancy rate continued to increase and reached 93.0%, in which the Grade A submarket posted a rate of 94.0%.

Meanwhile, HCM City’s office market witnessed Grade A and B’s rents soaring to a decade high, reaching US$29.1 per square meter (sq.m).

This was supported by strong demand and higher rental rates in newer office developments, JLL said. Landlords continued to have strong bargaining power this quarter given the restless rental growth amid limited stock, it added.

Savills Vietnam, however, has said Hanoi’s Grade A office whose performance holds steady during Covid-19 and capitalization rate reaches up to 7% is gaining momentous foreign investor attention.

Demand for this real estate segment has remained stable despite impact of the Covid-19 pandemic while other real estate segments saw sizable decline, the company said.


Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ