Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi-Ho Chi Minh City ranks fourth among world’s busiest air routes

Hanoi-Ho Chi Minh City has moved up to be the second busiest domestic route in the world in October.

Hanoi-Ho Chi Minh City has been listed among the world's busiest domestic air routes in 2022, according to the Civil Aviation Authority of Vietnam (CAAV).

 Vietnam's aviation market will soon return to pre-pandemic levels. Photo: Vietnam Airlines

Director of the CAAV Dinh Viet Thang announced that it is the first time since the Covid-19 outbreak the Hanoi-Ho Chi Minh City route is listed in the top four busiest domestic routes in the world. It ranked sixth in the pre-pandemic year 2019.

 

The latest report conducted by OAG, the global travel data provider, showed that the number of seats sold on this route between October 2021 and the end of September 2022 was more than 8.5 million.

 

The following are South Korea’s Jeju-Seoul route (16 million), Japan’s Sapporo New Chitose Apt-Tokyo (10.2 million), and Fukuoka-Tokyo (nearly 9.9 million).

According to the UK-based aviation analysis company, in October, Hanoi-Ho Chi Minh City has moved up to be the second busiest domestic route with one million seats and a capacity increase of 6% compared to last month.

In June, the International Air Transport Association assessed Vietnam has led the world’s fastest-recovering domestic aviation market, followed by Mexico, Brazil, Russia, Spain, Turkey and Australia. 

According to the CAAV, in the first nine months of the year, the number of passengers travelling across 22 airports was 75 million, up 162% on-year, including 6.7 million international visitors and 68.3 million domestic ones.


During January-September, the number of inbound/outbound flights reached 351,000, up 117.8% over the same period last year. Transit flights were 127,000, an increase of 59.1% on-year.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ