Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi orders stronger measures on construction safety and security

All construction sites must be equipped with signs and notices of danger, protective gear, and control of authorized persons to guarantee safety and security standards.

Hanoi authorities have asked local construction firms and project managers to have stronger measures to assure safety and security at all ongoing construction sites around the city.

Rescue activities are still going on at the construction site of Roc Sen Bridge in Phu Loi Commune of Dong Thap Province's Thanh Binh District to bring the 10-year-old kid back to his family. Photo: Huu Tuan/The Hanoi Times

Assigned by the Hanoi People’s Committee under Document 69/UBND-DT dated January 9, 2023, municipal departments, construction project management units, and district-level authorities, the Hanoi Urban Railway Management Board must enhance the supervision of all local construction and investment projects to prevent potential accidents.

Hanoi authorities have also requested on-site units to ensure 100% safety and security for the ongoing construction places.

The construction site management unit must install signs and notices of danger, provide protective gear for workers and employees, prevent unauthorized persons from entering the construction area, and prevent accidents, particularly around high points and deep holes.

The latest action of the Hanoi authorities aims to minimize the chance of incidents similar to the case in the southern province of Dong Thap, in which a 10-year-old fell and got stuck into a 35-meter-deep concrete pillar.

On December 31, 2022, a group of four kids entered the Roc Sen Bridge construction site in Thanh Binh District’s Phu Loi Commune of Dong Thap Province. The kids wanted to collect some mental craps to sell for extra money.

Among the four kids, a 10-year-old boy suddenly fell into a 35-meter-deep hollow shaft. The management unit of the construction site immediately called for assistance to look and pull the boy out.

Prime Minister Pham Minh Chinh immediately sent a request to Dong Thap provincial People’s Committee and several ministries to seek professional advice and technical support to speed up possible solutions to save the kid.

Despite endless efforts, the rescue teams were unable to save the kid. He was announced dead on January 4 – five days after the date of the incident.

According to the provincial authorities, the rescue has encountered difficulties regarding geology, technology, and heavy rains. The case is also the first ever in the world, so Dong Thap provincial authorities and rescue teams have had no experiences and lessons to deal with.

As of January 11, the body of the 10-year-old kid has still stuck in the shaft. Rescue efforts are still being executed.

After the incident, Dong Thap Province saw another construction site-related accident as a seven-year-old boy put his left arm in an active concrete mixer.

After the incidents, provinces and cities across Vietnam have requested all construction sites to strengthen and assure their security and safety standards to avoid the same cases from occurrence.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ