Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi plans more bridges crossing To Lich river

The project aims at facilitating transport and reducing accidents along Lang street which runs parallel to the To Lich river and at crossroads in the area.

Hanoi's Department of Transport has submitted to the municipal government for approval of a plan to build three more bridges crossing the To Lich river for pedestrians and cyclists, the Government Portal reported.

Accordingly, the bridges will be built at 221 Nguyen Khang street, 79 Nguyen Khang street, and 169 Nguyen Ngoc Vu street, with an estimated length of 40 meters each.

 A section of the To Lich river along with Lang street in Hanoi. Photo: Internet

The project aims at facilitating transport and reducing accidents along Lang street which runs along the To Lich river and at crossroads in the area, Deputy Director of the department Ngo Manh Tuan told Lao Dong News.

He stated that many housing and office buildings along Lang street are far away from bus stops, thus it is dangerous for bus passengers to reach their destinations after leaving the bus.
Tuan noted that more and more people are walking and riding bicycle along the downtown To Lich river so there is an increasing need to cross it but the number of bridges is still small.

Cost of construction of the three bridges is estimated at VND36 billion (US$1.56 million), of which more than VND28 billion (US$1.20 million) will be sourced from the city’s budget, Tuan said, adding that if approved, the bridges are slated for completion and put into operation next year.

The To Lich river, which connects to the West Lake, is one of the capital's main bodies of water. As a consequence of rapid urbanization and ineffective management, the river has been heavily polluted by untreated household and industrial waste.

The river has become infamous for its contaminated water and pungent smell. The Hanoi government has attempted to clean the river many times over the last decade but no concrete projects have been put forth.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ