Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi plans to build 100km of urban railways until 2030

By 2030, Hanoi will need approximately US$14.6 billion to build 96.8km of urban railway.

The Hanoi People's Committee plans to build 550 km of urban railway by 2045 having completed 96.8km of the network by 2030.

 The Cat Linh - Ha Dong urban railway line. Photo: Pham Cong/The Hanoi Times

The targets are part of the city's investment proposal for urban railway system development, submitted to the Ministry of Transport for feedback. The city envisions the urban railway as the backbone of its transit system.

Specifically, by 2030, Hanoi aims to construct and put into operation approximately 96.8km of urban railway and propose further investment in lines to be developed before 2035.

By 2035, Hanoi plans to complete and operate around 301 km of urban railway, with a goal of finishing all 14 planned lines, totaling about 550 km, by 2045, as outlined in the city's master plan. To achieve these goals, the Hanoi People's Committee proposes a "one plan, three phases" strategy for expanding the urban railway network.

In the first phase, by 2030, Hanoi will need approximately $14.6 billion to build 96.8 km of urban railway. This will enable the railway to accommodate 7-8% of public transport demand, with a capacity of 2.2-2.6 million trips per day.

By 2035, an additional $22.5 billion will be required to expand the railway to 301km, which is expected to handle 35-40% of the demand for public transport, with a capacity of 9.7-11.8 million trips per day.

By 2045, the goal is to complete the adjusted and supplemented urban railway network as per the updated Hanoi master plan.

The "one plan, three phases" approach aims to achieve a comprehensive urban railway network by 2035 and meet 50-55% of the demand for public transport. However, the extensive workload and high resource requirements present significant challenges, particularly when it comes to mobilizing and allocating the required funds and covering operational and maintenance costs, which will put strain on the city budget.

Achieving the goals set out in the comprehensive urban railway investment proposal will be challenging, requiring innovative approaches to funding and project execution, noted the plan.

 The previous master plan envisioned the construction of ten urban railway lines, including nine main lines and one connecting satellite urban areas, totaling 397 km. The revised master plan adds four lines: Ngoc Hoi - Thuong Tin - Airport No.2; Me Linh - Co Loa - Yen Vien - Duong Xa; Cat Linh - Le Van Luong - Ring Road 4; and Vinh Tuy - Minh Khai - Truong Chinh - Lang - Nhat Tan, totaling about 150km.

Only 13 km of the Cat Linh - Ha Dong line have been finished thus far, while  12.5km of Line 3 from Nhon to Hanoi Station are almost completed.

Since it began operation nearly three years ago, the Cat Linh - Ha Dong metro line has seen a considerable increase in ridership, with around 35,000 passengers daily. Among them, 47% commute, 45% are students, and 8% travel for other purposes.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ