Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi plans to expand three metro lines by 59km

The Hanoi government is also considering building a number of monorail lines to better exploit the entire urban railway system in the capital city.

Hanoi is studying the extension of its three metro lines by 59 kilometers, helping the city better connect with its satellite urban areas, local media reported.

According to the plan laid out in a report submitted to the Vietnamese National Assembly on October 22, the Ministry of Transport proposed extending the Cat Linh – Ha Dong urban railway line, the first of its kind in Hanoi, by about 20 km, from Ha Dong district to Xuan Mai town, Chuong My district.

 Hanoi's Cat Linh – Ha Dong urban railway line. Photo: hanoimetro

Originally, the first stretch of Cat Linh - Ha Dong metropolitan line is under construction with about 13.1 kilometers long and a total of 12 stations and one depot in Yen Nghia ward, Ha Dong district.

The Hanoi government is also considering extending the second metro line, currently planned to run 35.2 kilometers between Noi Bai International Airport and Nga Tu So in Thanh Xuan district. The extension will run 9 kilometers from Noi Bai Airport to Soc Son, a northern suburban district of the capital city.

The city's third metro line, set to run 12.5 kilometers from Nhon in the western district of Nam Tu Liem to the Hanoi Railway Station, may also be extended by 30 kilometers to Son Tay, a district-level town on the western fringe of the capital city.

The Hanoi government is also considering building a number of monorail lines to better exploit the entire urban railway system in the capital city.

According to the government’s report, Hanoi plans to build eight urban railway lines in the central city area with a combined length of 305 km, including three monorail segments, in its development plan for 2030 with a vision towards 2050.

Work on Hanoi’s first metro line, the Cat Linh - Ha Dong urban railway line, commenced in October 2011 and was originally scheduled for completion in 2013. But several hurdles, including loan disbursement issues with China that were only resolved in December 2017, stalled it for years.

The Cat Linh - Ha Dong line has almost been complete but has not been put into operation “due to some internal and external causes,” Minister of Transport Nguyen Van The said in a report sent to the ongoing NA session.

The first urban railway line, which is 99% complete, was originally estimated to cost $552.86 million, partially funded by China’s official development assistance (ODA).

In early 2014, the project’s investment was raised to US$868 million, forcing Vietnam to take an additional ODA loan of US$250.62 million from China.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ