Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi prioritizes investing in supporting industries

In order for Hanoi’s supporting industry to grow strongly, which is capable to take part in the global value chain, it is necessary to have the support from government in competing with global supporting industries.

According to the Hanoi Supporting Industries Business Association (HANSIBA), at present, the localization rate in automobile industry is 5 – 20%; electronics industry 5 – 10%; footwear, textile & garment 30%; mechanics 15 – 20%. Especially, only 0.3% of enterprises in 500,000 enterprises operating in supporting industry. This is a modest number considering the supporting industry community in some country members of ASEAN. 


The Chairman of HANSIBA Nguyen Hoang said, currently, Hanoi supporting industries and also of Vietnam has been only able to produce simple products with low added value, which partly depends on import. Therefore, Vietnamese enterprises in supporting industries are under fierce competition from FDI enterprises. As such, many enterprises had to change its direction, narrowing production scale or even went bankrupt. These situations require a significant transformation in Hanoi supporting industries. 

In a recent conference held by the Hanoi Department of Industry & Trade, enterprises in supporting industries suggested administrative agencies to soon issue the Supporting Industry Law and have a clear agenda to support the development of enterprises in supporting industries. In addition to the support of the government, Hanoi’s People’s Committee needs to develop standard criteria to evaluate enterprises in supporting industries, which ensures the clarity and in details for each aspects, as well as to be compatible with requirements of multinational companies and international standards. At the same time, it is necessary to identify preferential policies for enterprises in supporting industries, offering policies for financial support for enterprises, forming a supporting industry complex, incubator for enterprises in supporting industries. As such, Hanoi will be able to form a development chain of enterprises in supporting industries.

Since 2007, Hanoi People’s Committee has identified supporting industries development as one of the target for economic development. With this being said, Hanoi has implemented multiple mechanisms and policies to facilitate trade and investment, encouraging the development of supporting industries. Vice Director of Hanoi Department of Industry & Trade Dam Tien Thang said, in order for Hanoi’s supporting industry to grow strongly, which is capable to take part in the global value chain, Hanoi People’s Committee has issued Decision No. 6743/QD-UBND on strategy to develop supporting industry in Hanoi for period 2017 – 2020, with vision to 2025. From now on until 2020, Hanoi will continues prioritizing support for supporting industries. It is expected that by 2020, Hanoi will have 900 enterprises specialized in supporting industries, in which 40% have the production chain and products reaching international standard, which are capable of joining the global value chain of multinational companies. 

As such, Hanoi will support local enterprises cooperating with international companies, as well as to encourage foreign investors investing in supporting industries. With this foundation, they will support local enterprises in managing, developing human resources and transferring technologies. At the same time, the city will facilitate administrative reform, improving investment environment to create favorable conditions for enterprises in supporting industries to flourish. 
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ