Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi Railway Transport makes profit after two years of losses

This year, the company aims to achieve a total revenue of nearly VND2.2 trillion, a year-on-year increase of 10%.

Hanoi Railway Transport JSC, a subsidiary of the Vietnam Railway Corporation (VNR), reported an after-tax profit of VND4.3 billion (US$184,804) after two consecutive years of losses due to the impact of the Covid-19 pandemic.

 Haraco earns a profit of more than $184,000 after two years of losses. Photo: Hoa Thang

In its financial report for the fourth quarter (Q4) of 2022, Hanoi Railway Transport JSC (Haraco) said its consolidated revenue in 2022 totaled more than VND2.3 trillion, up 49% compared to the previous year.

 

Thanks to high travel demand, its revenue was VND566 billion in Q4/2022.

 

2021's loss amounted to more than VND121 billion.

 

In early 2022, Haraco’s general meeting of shareholders approved a business plan with an expected loss of more than VND101 billion. 

 

According to the company representative, as transportation recovered after the pandemic, they have put in place many solutions to reduce costs and boost business lines, such as promoting freight transport to offset losses from passenger transportation, operating passenger train schedules following market demand, and offering package transportation products.

 

Besides, the company has also cooperated with travel agencies to offer tourism products by rail at reasonable prices.

 

This year, Haraco aims to reach a total revenue of nearly VND2.2 trillion, a year-on-year increase of 10%. 

 

Of the figure, freight forwarding will generate VND1.1 trillion, passenger transport over VND1 trillion, and other services over VND216 billion.

 

 

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

29/01/2025 | 21:42

Kinhtedothi- Theo Bộ GTVT, các dự án quan trọng quốc gia, trọng điểm ngành GTVT trong năm 2024 dù gặp nhiều khó khăn nhưng vẫn bảo đảm tiến độ, chất lượng. Đến nay, cả nước đã đưa vào khai thác 2.021km đường cao tốc. Để hoàn thành mục tiêu 3.000km cao tốc trong năm 2025, cần hoàn thành thêm khoảng 1.000km.

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Tin tài trợ