Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi, Shenzhen eye partnerships in urban and public transport development

Hanoi's top priorities include the construction of ring roads, urban railway and satellite cities.

China's coastal city of Shenzhen is willing to partner with Hanoi to promote decentralized relations in trade, investment, economic activities, 5G technology, new energy vehicles, and renewable energy, said Qin Weizhong, mayor of Shenzhen.

Nguyen Manh Quyen, Vice Chairman of the Hanoi People's Committee (right), meets with Shenzhen Mayor Qin Weizhong this week. Photo: The Hanoi Times

Shenzhen is China's third-largest economy after Beijing and Shanghai, with a GDP of US$500 billion by 2022, Mayor Qin said at a meeting with Hanoi People's Committee Vice Chairman Nguyen Manh Quyen this week.

The city is also home to substantial development of large high-tech enterprises such as Huawei and Tencent, he said, adding that 11 of the world's top 500 companies are headquartered in the city.

Among ASEAN countries, Vietnam is Shenzhen's largest trading partner, and the partnership between the two sides has seen significant growth in bilateral trade, Qin said.

In response, Hanoi's Deputy Mayor Nguyen Manh Quyen said there is room for Hanoi and Chinese localities to build and promote bilateral ties.

"With an average gross regional domestic product (GRDP) of 7-8% per year, Hanoi has immense potential for further growth," the official said.

City authorities are addressing key priorities in the construction of ring roads, urban railways and satellite cities, he said.

However, the rapid development has brought problems in transportation, infrastructure and environmental protection, Quyen said.

"Vietnam's capital has great potential for developing high-tech agriculture, as it has a large volume of farmland."

Therefore, Hanoi hopes to attract foreign investors who could help the city develop high-tech and infrastructure to better connect urban, suburban and rural areas, Quyen said.

The Hanoi vice chairman suggested that the two cities work out long-term partnership programs so that Hanoi and Shenzhen can maximize their benefits.

For his part, Qin said Shenzhen enterprises are very capable of helping Hanoi solve its problems and implement future projects.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ