Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi should position itself to come abreast of regional cities: PM

Hanoi targets to take its GDP per capita to a high income level 2030.

Hanoi should work to reach a higher status that is no longer of national level but regional one, Vietnam’s Prime Minister Nguyen Xuan Phuc has said.

 Vietnam’s Prime Minister Nguyen Xuan Phuc speaks at the conference on June 27. Photo: Zing

With a millennial history, Hanoi should be positioned as one of political, economic, and cultural hubs in Southeast Asia by 2045, PM Phuc said at the “Hanoi 2020 – Investment and Development Cooperation” conference on June 27. This was the fourth hosting of such an event by Hanoi with the aim of boosting investment in the city.

“Hanoi should not set a goal to compete with national cities but regional ones like Bangkok, Kuala Lumpur or Shanghai,” the PM said at the event attended by roughly 1,800 guests who are ambassadors, international experts, foreign and domestic businesses, and local officials.

The old mindset in governance is no longer suitable for a dynamic city whose leaders are open to listening to people, tackling problems for businesses, and facilitating all economic sectors, said PM Phuc.

Hanoi, whose leaders are pioneering and enterprising, has built up a political system of integrity and taking action for both people and businesses.

In addition, it has been ranked a safe investment destination for domestic and foreign investors thanks to its stable political environment.

As a result, Hanoi has drawn a number of large foreign direct investment (FDI) projects by many multinational companies.

 Vietnam’s Prime Minister Nguyen Xuan Phuc and Chairman of the Hanoi People's Committee Nguyen Duc Chung. Photo: Zing


Factors for Hanoi’s growth

Speaking at the conference, PM Phuc said there are three main factors that Hanoi needs to take into account for its growth path.

Firstly, well-stipulated regulatory framework should come the first and foremost for Hanoi to offer opportunities to investors and open new markets for the city itself.

Secondly, the geographical position is one of Hanoi’s strengths to link to other localities and form an area of cooperation with larger chains of supply, production, and distribution.

Thirdly, good human resources would be very important for the city’s development. Good businesses, wealthy people, and competent individuals are encouraged to trust in the local government.

With the aforementioned reasons, Hanoi should have a green, clean, and livable environment with lots of energy. Startups and digital economy are listed among the city’s key goals, the PM suggested.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ