Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi shows strong backing for financial tower project

The financial tower will have 108 floors and reach a height of 639 meters.

Hanoi supports building an international financial tower as part of smart city development in Dong Anh District.

 The architectural design of the Financial Tower. Photo: vietnamplus.vn

In a note sent to the Ministry of Transport, the Hanoi People's Committee said the financial tower will promote the image of Hanoi and Vietnam to the world.

According to the municipal People's Committee, a note has been sent to the General Staff Headquarters under the Ministry of National Defence and the Ministry of Transport to ask the two agencies for their opinions.

In response, the Air Defence and Air Force Department under the Ministry of National Defence said the 639m building would have no impact on the operations of the Air Defence and Air Force units, nor on the military parades held in the area of Ba Dinh Square.

The Civil Aviation Authority of Vietnam, under the Ministry of Transport, said the building will not disturb the operational system at Noi Bai International Airport. However, its height may change the Minimum Sector Altitude (MSA) and Minimum Vectoring Altitude (MVA).

In order to address the issues, the Hanoi People's Committee has asked the two agencies to carry out an in-depth evaluation of the construction project.

The city authorities have also asked the main contractor and its partners to work with the two government agencies to review the construction plan and provide additional data, particularly in relation to the height of the building, which could affect flight operations at Hanoi and Noi Bai International Airport.

With 108 floors and nearly 133,300 square meters of floor space, the tower will rise to 639 meters. It is expected to be the tallest skyscraper in Vietnam as part of the Smart City project, which covers Hai Boi and Vinh Ngoc communes in Dong Anh district.

Work on the smart city project began on November 11, 2023 by Northern Hanoi Smart City Development and Investment JSC, a joint venture between property developer BRG Group and its Japanese counterpart Sumitomo.

The smart city occupies a total area of 272 hectares and encompasses the Hai Boi, Vinh Ngoc and Kim No communes in Dong Anh District. The estimated cost of the project is US$4.2 billion.

Located in the north of Hanoi, the smart city will be integrated with the most advanced solutions of Industry 4.0 to provide people with a sustainable, green and high-tech life.

Smart city - way forward for Hanoi's urban development

Smart city - way forward for Hanoi's urban development

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ