Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi strives to export 30% of its annual banana output in 2021-25

The city plans to restructure banana farming towards added value and sustainable development.

Hanoi strives to export 30% of its total annual output of bananas every year during 2021-25, according to the latest decision by the municipal People’s Committee.

 Hanoi strives to export 30% of its total annual output of bananas each year during 2020-2025. Photo: Dieu Thu


Under the Decision No. 5472 marking plans for the production and export of bananas in the next five years, released on December 7, Hanoi will keep its scale of 3,200 ha of banana unchanged, but focus on quality improvement.

The plan is expected to contribute to the city's agricultural restructuring with a view to increasing added value and sustainable development.


During such the period, Hanoi will allocate a total of VND227 billion (US$9.8 million) for the plan's implementation. Of the amount, VND98.6 billion ($4.2 million) will be sourced from the city’s budget, the reciprocal capital from organizations and individuals will be more than VND178.3 billion ($7.7 million).


By 2025, the municipal Department of Agriculture and Rural Development in coordination with the people's committees of districts and relevant sectors will focus on expanding new plantations and replacement areas by up to 450ha with varieties of bananas such as Cavendish and Williams.


The department will train 3,950 people in techniques and management of banana farming, applying the banana cultivation process coincided with VietGAP and GlobalGAP standards and improving water-efficient irrigation systems in order to meet the domestic consumption and export standards. 


The plan also consists of building four large-scale banana farms and building up collective banana brands.


The municipal People's Committee sets a target to have banana planting areas meeting one or two global traceability standards (OTAS) for exporting to China by 2025. It also strives to have 60-80% of total areas being granted the certificate of qualified food safety. 


Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ