Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi strives to reduce greenhouse gas emissions by 12% by 2025

The Hanoi People's Committee has set targets for reducing greenhouse gas emissions in the city.

As part of a green growth action plan, Hanoi strives to reduce greenhouse gas emissions by 12.14% by 2025 or about 6.68 million tons of CO2, Kinh Te & Do Thi reported.

By 2030, greenhouse gas emissions  in the city are set to decrease by 18.71% or about 13.76 million tons of CO2 if measures are taken.

 People should join hands to reduce greenhouse gas emissions. Illustrative photo


Specifically, all new buildings (offices, hotels, hospitals, schools, commercial centers, apartment buildings, industrial parks, export processing zones, industrial clusters) must meet the national technical standards for "energy efficient buildings" by 2025.


In urban green growth, the area of ​​green trees per capita will rise from 7.8 to 8.1 square meters (m2) per person in 2025; and 13-15m2 per person in 2030. It is expected that by 2025 public transport will serve 30 to 35% of the city’s total commuters and 40-45% in 2030. All solid waste will be collected and treated in accordance with Vietnam's standards by 2025.


The rate of solid waste classification at source by 2025 would be 80% of household trash in urban areas and 50% in rural areas. By 2030, the rate would be 100% and 70%, respectively.


Meanwhile, the rate of domestic sewage treated in urban areas by 2025 would be from 45% to 50% and rise to 60% by 2030.


In terms of sustainable consumption, the consumption of hardly-decomposable packaging in supermarkets and trade centers will be reduced by 70-75% by 2025, 85% in 2030 and will be from 65 to 70% in wet markets by 2025 and 80% in 2030.


In addition, 100% of green and eco-products will be labeled as environmentally items.


To accomplish the above-mentioned targets, the Hanoi People's Committee has implemented a number of key solutions and tasks, including education, propaganda, building and perfecting mechanisms and policies on reducing greenhouse gas emissions, greening lifestyles and promoting sustainable consumption, among others.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ